‘Je koopt hiermee eigenlijk vrije tijd’
Een volle werkweek maakte dat Xanne besloot een aantal onderdelen van haar communicatie uit handen te geven. Toen de deuren door het coronavirus moesten sluiten, hield zij de touwtjes hierbij wel in handen. ‘Ik wil laten zien dat ik extra blij ben dat klanten bestellen.’
Kopen van vrije tijd
‘Ik werkte in de afgelopen jaren zes dagen per week en meerdere avonden. Ik heb op een gegeven moment gezegd: ‘Ik ga alleen nog maar doen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Al het andere besteed ik uit.’ Ik ben, zeker nu ik ook moeder ben, blij dat ik dat gedaan heb. Je koopt daarmee eigenlijk vrije tijd. Ik wilde een eigen magazine maken, en schakelde hiervoor verschillende partijen in. Daardoor had ik contacten met veel verschillende bedrijven: onder andere een tekstschrijver, een drukkerij en een vormgever. Toen ik in contact raakte met ForYou Media, vond ik het juist fijn dat alles onder één dak zit.’
Duidelijke communicatie
‘De samenwerking met ForYou Media heeft ervoor gezorgd dat ik gerichter de klanten kan bereiken. Ik merk dat klanten steeds vaker langskomen met een duidelijk doel. Ik ben gespecialiseerd in huidverbetering. Doordat dit duidelijk naar voren komt in de communicatie, weten mensen ook dat ze daarvoor bij mij terecht kunnen. Ook wordt de drempel voor andersoortige contacten lager. Ik krijg nu bijvoorbeeld wel eens een appje met de vraag hoe iemand een bepaald product het beste kan gebruiken. Klanten zien mij daarin als een expert.’
‘De samenwerking met ForYou heeft ervoor gezorgd dat ik gerichter de klanten kan bereiken’
- Xanne Braam / Xanne’s Beautysalon
Zo bleef ik zichtbaar
Door de verspreiding van het coronavirus moest ook Xanne de deuren van haar salon tijdelijk sluiten. Ze gebruikte de tijd om haar contacten met klanten zoveel mogelijk te onderhouden en haar waardering voor hen duidelijk te maken. ‘Het blijft belangrijk om contact te houden en dat mensen mij weten te vinden. Sommige klanten hadden al afspraken staan voor die periode. Ik ben begonnen met die afspraken te verplaatsen. Hiervoor heb ik iedereen gebeld of een appje gestuurd. Daarin heb ik ook verteld dat ik altijd voor ze blijf klaarstaan en bereikbaar ben voor advies, en dat het bestellen van producten via de website mogelijk blijft.’
Mooie reacties
‘Ik wilde klanten ook laten weten dat ik extra blij ben dat ze nog wel blijven bestellen. Daarom deed ik er ook iets extra’s bij: ik stuurde presentjes mee, of producten voor een thuisbehandeling met instructies. Daarnaast kunnen klanten op de website huidadvies aanvragen. Ze vullen dan een vragenlijst in en ik neem vervolgens contact op om advies te geven. Daar krijg ik ook mooie reacties op!’
Xanne Braam
www.xannesbeautysalon.nl
Verdere samenwerking:
✓ Website
✓ Eigen magazine
✓ Social media
✓ Blogartikelen