‘Van opdrachtgevers helpen word ik echt blij!’
‘Vanaf het begin vond ik het al leuk om opdrachtgevers te helpen’, vertelt Marielle Bouma enthousiast. Hoe kun je de opdrachtgever helpen om het maximale uit de marketing en communicatie te halen? Dát vind ik belangrijk voor de opdrachtgever!’
Sales
Direct na haar opleiding Commerciële Economie, richting Marketing en Sales, kon Mariëlle in 2011 vrijwel meteen aan de slag bij ForYou Magazine. ‘Het bedrijf startte net en ik kon beginnen als accountmanager: een mooie aanvulling op mijn studie. Ik hield me bezig met de marketing van andere bedrijven én sales. Die combinatie lag me wel. Ik vond het hartstikke leuk, en dat vind ik het trouwens nog steeds.’
Groei
Marielle is trots op het bedrijf en op waar ze nu staat. ‘Ik ben wel redelijk honkvast. Als ik ergens op mijn plek zit, is het gewoon goed. Ik ben er vanaf het begin bij geweest, en heb het bedrijf zien groeien tot wat er nu staat: ForYou Media. ForYou Magazine, waarmee het allemaal begonnen is, is al lang niet meer ons enige product. Het is nog steeds een goed product, maar zelf had ik al vrij snel door dat we veel meer konden om onze opdrachtgevers nóg beter te kunnen helpen. Bijvoorbeeld door het schrijven van blogartikelen en het leveren van socialmediacreatie. Daar is vervolgens weer content voor social media uit voortgekomen. Dat zijn we samen allemaal gaan opzetten. Vanuit de campagnes is het natuurlijk ook belangrijk dat ze leiden naar een goede website, en daarom was het een logisch gevolg dat we ook websites gingen maken. Om ervoor te zorgen dat deze websites goed vindbaar zijn in de zoekmachines zijn we onze opdrachtgevers ook gaan helpen met SEO en SEA.’
Uitdagen en ontwikkelen
Marielles opleiding was een goede basis. ‘In de tijd dat ik de opleiding volgde, was online marketing al wel in opkomst, maar daar werd tijdens mijn studie nog geen aandacht besteed. Daarom heb ik mezelf in de afgelopen jaren daarin laten bijscholen. Ik heb verschillende Google-certificaten behaald op het gebied van online marketing, analytics en ads search. Ik wil mezelf blijven uitdagen en ontwikkelen, zodat ik kan voldoen aan de wensen en behoeften van de opdrachtgevers. Juist het contact met de opdrachtgevers en het kijken naar kansen maken het werk leuk. Samen met de opdrachtgever kijk ik waar we van toegevoegde waarde kunnen zijn, maar ook hoe we bedrijven kunnen laten groeien? Door mezelf dat steeds af te vragen, heb ik me de afgelopen jaren verder ontwikkeld.’
‘Mijn focus ligt nu vooral op het helpen van bedrijven op het gebied van marketing en communicatie’
- Marielle Bouma
Marketing en communicatie
‘Mijn focus ligt nu vooral op het helpen van bedrijven op het gebied van marketing en communicatie. Het mooie aan ForYou Media is dat je daar de mogelijkheid krijgt om dingen te ontdekken en te onderzoeken. Zelf te groeien. En ik denk dat wij ons vooral onderscheiden omdat we het vanuit het verhaal aanvliegen van de ondernemer. Het begint allemaal met het verhaal dat je wilt verspreiden.’
Waardering
‘Waar ik écht blij van word?’ Marielle hoeft daar niet lang over na te denken: ‘Leuke gesprekken met opdrachtgevers en dan ook daadwerkelijk iets voor hun kunnen betekenen. En als ik dan later die mooie succesverhalen van hen op onze website teruglees, waarin hun dankbaarheid en blijheid tot uitdrukking komt, en rechtstreeks de waardering van opdrachtgevers terug hoor, word ik blij. Dat maakt dat ik trots ben op ons mooie bedrijf met supermooie mensen die er voor de opdrachtgever het maximale uithalen. En natuurlijk, soms gaan er dingen niet goed. Maar dan is het zaak dat je dat samen oplost met elkaar, zodat de opdrachtgever uiteindelijk toch weer blij is. Want we doen het samen, als team.’