‘ForYou is belangrijk geworden om een krachtige uitstraling te hebben’
Marijke besloot haar sociale media te laten verzorgen en de coronaperiode te gebruiken om een nieuwe website op te zetten. Ze merkte dat mond-tot-mondreclame goed werkte, maar dat het ook belangrijk was om met de tijd mee te gaan en in te zetten op social media. Groei staat in haar communicatie niet op de eerste plek, maar ze heeft wel duidelijk voor ogen wat ze wil uitstralen: toegankelijkheid en kwaliteit, met een persoonlijke insteek. ‘Nu heb ik meer tijd om klanten te helpen en werknemers te begeleiden en op te leiden.’
Doen waar je goed in bent
‘Ik plaatste eerst zelf foto’s op social media, bijvoorbeeld voor- en na-foto’s. Het straalde alleen nog niet de professionaliteit van de zaak uit, wat ik wel wilde. Ik vind dat je het beste datgene moet doen waar je goed in bent. Al het andere kost veel meer tijd omdat je daar geen ervaring in hebt. Je komt dan weinig toe aan de kern van je werk. Als er mensen zijn die kwaliteiten hebben om hierbij te helpen, is dat altijd beter.’
Vertrouwd en professioneel
‘Toen belde Moniek van ForYou mij op. Het eerste gevoel was direct vertrouwd en professioneel. Vertrouwen is belangrijk, zeker als je vooral telefonisch contact hebt. Sindsdien hebben we de samenwerking uitgebreid: Amarenske schrijft nu de content voor de website en heb ik goed contact met Mariëlle om de SEO-waarde van die website te verbeteren. Daar ben ik heel blij mee.’
‘Nu heb ik meer tijd om klanten te helpen en werknemers te begeleiden en op te leiden.’
- Marijke Min / VRIS Kappers
Een krachtige uitstraling
‘Ik wil graag toegankelijkheid en laagdrempeligheid uitstralen. Ik wil laten zien dat we kwaliteit leveren en in een ontspannen sfeer klanten kunnen helpen. ForYou is belangrijk geworden om een krachtige uitstraling te hebben voor de klanten. Je kunt bijvoorbeeld foto’s gebruiken van merken en die op social media plaatsen, maar dat ben ik niet. Ik investeer dan liever in een fotograaf die foto’s van ons eigen werk maakt, zodat ik dat kan laten zien. Dat vind ik belangrijk.’
Kleine en ontspannen sfeer behouden
‘Toch is mijn doel van de communicatie niet direct om te groeien. Mijn ervaring is namelijk dat het bij groei ook drukker wordt op de werkvloer. Dat verandert ook de sfeer. Ik wil het ontspannen en gezellig houden voor de klanten. Neem bijvoorbeeld de coronatijd: om afstand te kunnen houden, hebben we vier stoelen uit de salon verplaatst naar de studio achterin, zodat we nog wel iedereen konden ontvangen. We merkten dat klanten die achterin zaten het minder gezellig vonden. Ze willen toch daar zijn waar ‘het om draait’. Ik wil wel groeien, maar dan moet het pand meegroeien en zouden we de openingstijden moeten uitbreiden, om wel te kunnen spreiden. Dan kan ik nog gewoon genieten van het werk en blijft het overzichtelijk, zodat ik ook de kleine en ontspannen sfeer kan behouden.’
Marijke Min
www.vriskappers.nl
Verdere samenwerking:
✓ Website
✓ Webshop
✓ Social media
✓ Blogartikelen
✓ Artikelen in ForYou Magazine