‘Uit het merkpaspoort kwam een heel mooie focus’
‘Wat ik écht een meerwaarde vind van ForYou Media? Dat ze op het gebied van marketing en communicatie alles onder één dak hebben. De lijntjes zijn kort, de kennis is hoog en er is per specialisme één aanspreekpunt. Dat ontzorgt ons echt enorm’, vertelt Marnie van Meerendonk enthousiast.
Buren op de beurs
De samenwerking tussen Van Meerendonk Waterontharders en ForYou Media ontstond een paar jaar geleden geheel toevallig. ‘De aanleiding was de beurs Gezondheid & Co in Martiniplaza. Onze stands bevonden zich naast elkaar. En tja, wat gebeurt er dan als het even rustig is op de beurs: dan knoop je een praatje aan met je buren. In ons geval was dat Mariëlle van ForYou Media. We raakten in gesprek over waterontharders. Haar ouders hadden niet lang daarvoor ook een waterontharder bij ons gekocht.’
ForYou Magazine
Mariëlle vertelde mij op haar beurt over ForYou Magazine. Ik kende het niet, maar toen ik hoorde dat ze ook bij tandartsen, huisartsen en kappers – partijen die voor ons interessant zijn – in de wachtkamers lagen, was ik wel geïnteresseerd in een advertentie in het blad.
Alles onder één dak
‘En toen kwam corona en kreeg ik een telefoontje van Janna’, vervolgt Marnie haar verhaal. ‘ForYou Media was bij haar klanten aan het inventariseren waaraan behoefte was. Wij waren op dat moment enorm aan het groeien en wilden eigenlijk graag één plek waar we alles wat met onze uitingen te maken had, konden neerleggen. Tot dat moment was dat heel erg versnipperd. Er zat ook helemaal geen duidelijke lijn in. Ik was heel verrast toen Janna me vertelde dat ForYou Media ons dat kon aanbieden. Dat wist ik helemaal niet.’
‘De lijntjes zijn kort, de kennis is hoog en er is per specialisme één aanspreekpunt’
- Marnie van Meerendonk / Van Meerendonk Waterontharders
Merkpaspoort
Wat volgde was een gesprek met Mariëlle, Janna, Paul en Aurora. Marnie: ‘Vooral Paul was heel erg geïnteresseerd in waar we naartoe wilden met ons bedrijf. Wat was onze visie en missie? Voor ons was dat duidelijk: wij wilden een herkenbaar imago voor ons merk creëren en dat uitrollen door heel Nederland. Maar hoe moesten we dat aanpakken? Aan de hand van een soort psychologische test is er toen een merkpaspoort voor ons gemaakt. Daar kwam een heel mooie focus uit. Hier ligt onze kernwaarde. Dit is wie we zijn. Dit is wat we willen uitdragen.’
Ontzorgen
‘Er kwam een nieuw logo, een nieuwe website en ons eerste eigen magazine kwam uit’, somt Marnie op. ‘Dat eerste magazine was trouwens een hele bevalling hoor’, lacht ze. ‘Maar het is wel heel leuk gegaan. Het hele bedrijf kwam daarin aan bod. Bestaande klanten kregen het magazine bij de onderhoudsbeurt, en nieuwe klanten kregen een exemplaar met de offerte meegestuurd. We merkten direct dat dat gewaardeerd werd. Inmiddels is het tweede magazine ook een feit en er zijn al plannen voor het derde magazine. ForYou Media ontzorgt ons daarnaast bij onze socialmediaberichten, blogs en reviews. De samenwerking is prettig, en als er eens iets is, wordt er snel gehandeld. Er wordt altijd goed meegedacht met de dingen waaraan wij behoefte hebben.’
Fijne samenwerking
‘Ondanks dat het logo dat ForYou Media voor ons heeft gemaakt nog vrij nieuw is, wordt het al wel door onze klanten herkend. Ik hoor ten minste regelmatig dat ze onze auto’s, met daarop dus dat herkenbare logo, ergens in het land hebben zien rijden. Ik ben blij met onze samenwerking. Zó blij dat we zelfs referenties voor ForYou Media afgeven. Potentiële klanten van hen mogen ons bellen om van ons te horen hoe wij de samenwerking ervaren! Dat zegt toch wel genoeg.’
Van Meerendonk waterontharders
www.waterkanbeter.nl
Verdere samenwerking:
✓ Blogartikelen
✓ Eigen magazine
✓ Social media
✓ Website & webshop
✓ SEO & SEA