Expertise
‘Wij waren in ieder geval op zoek naar bedrijven die verstand hebben van hoe je teksten en afbeeldingen op een aantrekkelijke manier vormgeeft. Dat is niet iets waar onze expertise ligt. Dan is het fijn om samen te werken met een partij die deze expertise wel heeft en waarmee je goed kunt overleggen. ForYou Media was daarin dan misschien niet per se de goedkoopste, maar ik was wel onder de indruk van de kwaliteit die ze lieten zien. Bovendien waren ze meteen heel duidelijk in wat ze gingen doen, wat daarbij hoorde en wat daar niet bij hoorde. Dat vind ik prettig. Dan weet je ten minste waar je aan toe bent, en heb je niet te maken met een nacalculatie achteraf.’
Interviews
Na het eerste magazine, dat de naam ‘Uniq’ kreeg, wilde de stichting twee jaar later vanwege een jubileum een nieuwe editie uitgeven. ‘Opnieuw was er een fijne samenwerking. We kregen een overzicht waarin je in één oogopslag zag hoe de pagina-indeling was, welke hoofdstukken er waren en wat voor onderdelen daar in moesten. Het was ook fijn dat de Worddocumenten en pdf’s die wij aanleverden meteen omgezet werden en de vormgeving werd gerealiseerd. Dat ging heel vlot. Er werd altijd snel gereageerd. We leverden de meeste content zelf aan, maar ForYou Media heeft ook een paar interviews voor ons gedaan. Die waren erg leuk en daar waren we dan ook heel tevreden over.’
Brede doelgroep
‘De magazines waren bestemd voor zowel onze zzp’ers als onze cliënten, maar ze zijn ook naar gemeenteconsulenten, ouders en praktijkhouders gegaan. Ze zijn dus onder een heel brede doelgroep verspreid, want er is voor iedereen wel wat in te lezen en te kijken. Ze liggen ook op leestafels. Zelfs vorige week kreeg ik er nog complimenten over. We zijn nu aan het nadenken of we elk jaar een magazine gaan uitgeven, of dat we dat alleen bij een jubileumjaar willen doen.’
Restyle huisstijl
Onlangs mocht ForYou Media ook de huisstijl van Stichting Klimkoord restylen. Paula: ‘Vanwege onze positieve ervaringen met ForYou Media hebben we dat door hen laten doen. Het is immers toch hun corebusiness om bedrijven hierin te ondersteunen. Bij zo’n restyle hoeft niet alles op de schop, maar is er net even meer samenhang gecreëerd in kleuren en logo’s. Dat zorgt voor nét dat stukje professionalisering dat je daarin wilt hebben. Slechts een beperkte groep binnen de stichting heeft het resultaat inmiddels gezien. De reacties zijn allemaal positief. Alles sluit nu mooi op elkaar aan’, klinkt het trots.
‘Ik was onder de indruk van de kwaliteit die ForYou Media liet zien’
- Paula Zandstra — Stichting Klimkoord
Roadmap
Naast de restyle staan er nog meer veranderingen op stapel. ‘We hebben een soort roadmap gemaakt met zaken die we belangrijk vinden’, legt Paula uit. ‘Onze nieuwe huisstijl moet nu op onze website worden geïmplementeerd. Dat wordt door een ICT-partner gedaan, maar ik acht het niet uitgesloten dat we in de toekomst meer marketingondersteuning van ForYou Media willen. Het is nu vooral een zoektocht. Wat is belangrijk? Wat willen we precies?’
Toekomstplannen
‘Misschien gaan we in 2024/2025 meer bezig met leerplatformen waar natuurlijk ook een opzet en lay-out voor nodig is. Mogelijk dat ForYou Media daar nog een rol in gaat spelen. Of in het maken van nieuwe folders. Het is belangrijk dat we onze identiteit op een goede manier uitdragen, laten zien dat we veel expertise in huis hebben rondom AD(H)D en autismezorg en waarom cliënten bij ons moeten zijn. Het is goed om voor marketingcommunicatie dezelfde samenwerkingspartij te kiezen, want het is belangrijk dat we eenduidig zijn en blijven.’
Krachtige en heldere communicatie
‘Zelf zijn we ‘klein’ en hebben we niet de expertise in huis op het gebied van eenduidige marketingcommunicatie die daarvoor nodig is. Daarom ben ik blij dat er een partij als ForYou Media is. De samenwerking met hen verloopt gewoon heel prettig. Hier binnen de stichting zeg ik altijd dat er krachtige en heldere communicatie moet zijn. En dat is ook precies hoe ForYou Media werkt.’
Paula Zandstra
Stichting Klimkoord