Sparringspartner
‘Ik was ontevreden bij mijn vorige partij. Ik stelde namelijk de vraag om mee te denken over een strategie voor succes; een vraag die daar onbeantwoord bleef. Door mijn netwerk werd ik geattendeerd op ForYou Media. Mijn netwerk was lovend, en keek zelf terug op de successen. Al autorijdend sprak ik met Paul. Ik ben het dichtstbijzijnde parkeerterrein opgedoken en heb de auto stilgezet. Tot mijn verbazing sloot ik een uur later het gesprek pas weer af. Het was een goed gesprek, waarin het beeld geschetst door anderen voor mij werd bevestigd. Zo diep als Paul ging op de inhoud, dat heb ik nog niet eerder ervaren.’
De producten
‘We hebben tot nu toe hele mooie dingen gemaakt. Dingen die mijn verwachtingen overtreffen, en dat meen ik oprecht. De output ziet er ook heel anders uit dan ik me een hele tijd terug in had kunnen beelden. Mijn probleem, mijn misvatting is dat ik veel te veel vanuit mijn eigen perceptie handel. Zo vroeg Paul mij bijvoorbeeld waarom mensen voor mij moesten kiezen. ‘Functionaliteit’, begon ik op te lepelen, maar Paul bracht het terug naar de kern; dat iemand zijn nabestaanden in bescherming neemt en niet met de zaken achterlaat.’
Zo diep als Paul ging op de inhoud, dat heb ik nog niet eerder ervaren
Max Leffring – Doehetzelf Nalatenschap
Terug naar de kern
‘Daar komt dan een hele andere boodschap uit. Ik ben een enorm eigenwijze Fries, als ik iemand tegenover me heb zonder stevige inbreng, dan neem ik het heft in eigen handen en gebeurd alles op de ‘Max-manier’. Voor de samenwerking met ForYou Media dramde ik mijn eigen opvattingen erdoorheen. Nu leun ik achterover en laat ik ForYou op hun eigen stoel zitten; laat ik hen de koers bepalen. Ik voel me daar uitstekend bij.’
De (vroege) resultaten
Al is de samenwerking nog pril, Max begint al mooie resultaten waar te nemen: ‘Ik merk dat ik meer op begin te vallen bij toonaangevende spelers. Ik merk óók dat iedereen die ik spreek zegt; ‘Wow, er staat wat!’ Dat is allemaal erg positief.’
Doelen
‘Het doel is om de kennis en ervaring met nalatenschappen breed toegankelijk te maken, zodat mensen veel zelfredzamer worden. Uiteindelijk zou het mooi zijn om mezelf overbodig te kunnen maken in het afwikkelen van nalatenschappen en de opgedane kennis laagdrempelig te maken voor iedereen die te maken krijgt met het afwikkelen. We moeten nog doorbreken, maar als het doorbreken een feit is en de tool breed wordt toegepast in de markt, wil ik graag zelf passiever worden en ForYou Media als gedetacheerd marketingbureau inzetten. We hebben dezelfde bloedgroep, en spreken dezelfde taal. Ik zie ForYou Media meer op de voorlinie van de marketingmachine.’
Max Leffring – Doehetzelf Nalatenschap