Snel en pragmatisch
‘Ik heb een leuk gesprek gehad met Paul. Hij heeft een vooruitziende blik, denkt snel na en is pragmatisch. Dat waardeer ik. Daarom besloot ik om het gewoon een keer te proberen. ForYou Media zou een advertentie en een artikel aan ons leveren om te ervaren hoe dat werkte. En dat werkte, want het voldeed helemaal aan onze verwachtingen. De samenwerking ging lekker gemakkelijk. En toen onze collega die bij ons altijd de content verzorgde een burn-out kreeg, besloten we uiteindelijk om onze samenwerking met ForYou Media op te schalen.’
Fijne look and feel
‘Voor social media heb ik contact gehad met Fenna. Ze heeft een erg leuke opzet gemaakt die gebaseerd was op onze huisstijl, maar dan net wat frisser. De visuele look and feel was heel fijn. Over de inhoud hebben we nog wat heen en weer gespard om het tekstueel te finetunen. Ook de blogs die voor ons geschreven worden, lezen lekker weg. Daar zijn we heel blij mee. ForYou Media gaat ook nog succesverhalen voor ons schrijven, maar daar moeten wij de contactgegevens nog voor aanleveren.’
Stukje trustbuilding
Omdat Billink nog maar pas gestart is met het delen van de socialmediaberichten en blogs die ForYou heeft gemaakt, heeft Frank er nog geen reacties op gehad. ‘De B2B-kant van onze marketing is sowieso best wel lastig meetbaar. Ik zie dit vooral als een stukje trustbuilding. Je laat je als bedrijf van je goede kant zien.’
‘Een belangrijke meerwaarde van een samenwerking als deze zit hem in de productiviteit’
- Frank Waagmeester — Billink
Vlotte samenwerkingspartner
‘Afgezien van een paar taal- en spelfouten in de eerste blogs zie ik niet meteen wat ForYou Media aan de samenwerking zou kunnen verbeteren. De communicatie is namelijk prima. Afspraken worden gehaald, de lijntjes zijn kort en alles wordt adequaat en goed opgepakt. Wij zijn een snelle organisatie en dan heb je ook behoefte aan een vlotte samenwerkingspartner. Ja, tot nu toe loopt het eigenlijk best wel oké’, concludeert Frank. ‘Wellicht dat er nog potentie zit in een stukje upselling. Een belangrijke meerwaarde van een samenwerking als deze zit hem in de productiviteit. Dat ForYou Media met inzichten en ideeën komt die nog niet 100% op ons netvlies liggen. Daar ben ik wel gecharmeerd van.’
De grootste in achteraf betalen
‘Wij willen de populairste alternatieve betaalmethode van Nederland worden’, licht de CEO enthousiast de plannen van Billink voor de toekomst toe. ‘We zijn al de grootste als het gaat om zakelijk achteraf betalen, maar we willen ook uitbreiden naar andere landen. Zo wordt er al gewerkt aan de technische kant om dit ook in Duitsland te realiseren, en op de langere termijn zijn er plannen voor Frankrijk, Spanje en Italië. Ik zie daarin nog wel een rol voor ForYou Media als het gaat om het vertalen van de teksten en het in de markt zetten van ons product in een land met een andere cultuur en andere gewoontes.’
Frank Waagmeester
Billink