‘Het is het leukste als een opdrachtgever zelf ook graag wil’

Al sinds augus­tus 2021 verrijkt visueel talent Fenna het team van ForYou Media. Of dat nou is vanuit Leeuwar­den, Duits­land of gezel­lig op kantoor – met haar vlugge vingers en oog voor design komen er elke weer bijzon­dere dingen van haar bureau.

…maar waarom heb je dit beroep gekozen, Fenna?

‘Ik ben altijd creatief geweest, en na school was ik erg aan het twijfe­len over wat ik wilde gaan doen. Mijn zus die studeerde al grafi­sche omgeving, en die hielp mij heel vaak met projec­ten door er iets grafisch bij te maken. Dat deden we dan ook wel eens samen. Ik vond het heel interes­sant, en er kwamen altijd hele leuke dingen uit. Daar kreeg ik dan ook mooie reacties op. Daaruit is het ontstaan dat ik grafi­sche vormge­ving wilde gaan doen.’

Wat is iets bij ForYou Media waar je echt trots op bent?

‘Ik heb geen project waarvan ik denk, ‘oh, die springt er echt heel erg uit’. Maar ik vind het wel altijd heel erg leuk als een opdracht­ge­ver zelf ook erg graag wil; dat het echt voelt als een samen­wer­king, en niet dat jij maar iets maakt en dat zij het dan beoor­de­len. Ik vind het leuker als ze zelf input hebben en eraan bij willen dragen, bijvoor­beeld door eigen foto’s aan te leveren.’

Je kunt één product van ForYou Media aanbevelen. Welke zou dat zijn, en waarom?

‘Nou ja, dat hangt heel erg af van de opdracht­ge­ver. Je begint wel altijd met de huisstijl, maar heel veel mensen hebben al een logo, of een element dat ze heel graag overal voor willen gebrui­ken. Maar de huisstijl is het begin. Anders zie je dat onder­ne­mers met social media willen begin­nen, terwijl ze nog geen website hebben. Dus ja, dat hangt echt heel erg af van waar je staat op dat moment.’

Welke vaardigheden zijn cruciaal voor succes in jouw rol bij ForYou Media?

‘Dat je creatief bent als vormge­ver is sowieso handig. Maar ik denk dat ik speci­fiek ook goed ben in zelfstan­dig dingen doen. Ik werk veel vanuit huis, dus dat is wel een skill die ik moet hebben, maar dat werkt voor mij ook echt heel fijn. Ik vind het prettig dat ik controle heb over wat ik wanneer doe.’

‘Het is best wel een beetje stevig in je schoenen staan, om uit te kunnen spreken waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt’

- Fenna Quarré

Wat is een tip die je elke ondernemer zou geven, vanuit jouw vakgebied?

‘Het is misschien een beetje een contro­ver­si­ële tip. Als vormge­ver zou je dit misschien eigen­lijk niet moeten vinden, maar ik vind dat je je niet altijd perfect aan je huisstijl hoeft te houden. Of, in ieder geval op social media. Ik denk juist dat als je iets unieks of grappigs te vertel­len hebt, dan is dat beter dan dat je alles heel precies en strak houdt. Dat beetje persoon­lijk­heid is belang­rij­ker dan het exacte gebruik van bepaalde kleur­tjes en letter­ty­pen. Daaren­te­gen, als je in een wat zakelij­kere sector zit en je met name infor­ma­tie deelt, dan is het misschien beter om het wel wat strak­ker te houden.’

Wat onderscheidt jou binnen ForYou Media, of specifiek binnen het vormgevingsteam?

‘Ik denk dan toch weer dat zelfstan­dige werken dat ik goed beheers. Als ik een opdracht krijg, dan kan ik dat zelf prima uitzoe­ken. En dat lukt altijd erg snel en goed.’

Wat zijn belangrijke lessen die je hebt geleerd in je tijd bij ForYou Media?

‘Een opdracht­ge­ver heeft soms sturing niet nodig. Soms maak je iets en dan is de initi­ële reactie: ‘Ik wil toch wat anders’. Of, ‘waarom heb je dat zo gedaan?’, ‘Dat vind ik niet leuk’. Als je het dan goed uitlegt, dan snappen ze het soms wel gewoon en dan is het wel goed. Dus, dan moet je even goed uitleg­gen waarom je iets hebt gedaan. Het is best wel een beetje stevig in je schoe­nen staan soms, om dat uit te kunnen spreken.’

Als je een superkracht zou kunnen hebben die je zou helpen in je werk, welke zou dat zijn en waarom?

‘Telepor­te­ren lijkt me wel een goede super­kracht. Want soms heb ik bijvoor­beeld een foto nodig ergens voor en ja, als iemand anders dat doet, dan is het soms niet perfect uit de goede hoek, of is de belich­ting net niet mooi. Als ik nou daarheen kon telepor­te­ren en zelf gewoon even snel een foto zou kunnen maken, dan lijkt me dat heel handig!’’

Delen

Jouw succes is ons succes

Via online, print, social én e-mail presenteren we jouw onderneming op topniveau. Het is onze missie om met betaalbare marketingcommunicatie een bijdrage te leveren aan het succes van onze opdrachtgevers.

Wij zorgen voor de perfecte synergie en uitstraling van al je marketingcommunicatie. Door onze aanpak zorgen we voor effectieve content en een efficiënte werkwijze en behalen we maximaal rendement. Jouw succes is ons succes.