- Waardering 9.8 ***** (332 reviews)
- 1.500+ tevreden opdrachtgevers
- Jouw bedrijf verdient beter
- Content, marketing & media
- Print, online, social en e-mail
- Alle abonnementen 245 euro per maand
Waarom staat mijn website niet (hoger) in Google?
Iedereen wil bovenaan in Google staan. Begrijpelijk, want wanneer klanten dan naar een onderwerp zoeken dat met jouw bedrijf te maken heeft, kunnen ze jou als eerste vinden. Heb jij jouw website met goede teksten in de lucht, maar heb je het idee dat Google de positie maar niet aanpast? Dit kan meerdere oorzaken hebben.
Een kwestie van tijd
Mocht je website of een specifieke pagina nog niet in Google staan, dan hoeft dit niet direct te betekenen dat het niet gaat gebeuren. Soms is dit een kwestie van wachten. Maar goed, we weten dat je niet de vindbaarheid gaat optimaliseren om vervolgens maar te gaan afwachten. Je kunt het proces versnellen door zelf een indexatie aan te vragen. Dit kun je doen in de Google Search Console. Door later te Googelen op ‘site: www.jouwwebsite.nl’ (waarbij je jouw eigen website invult) kun je zien of de pagina’s nu gevonden kunnen worden.
Je resultaten verbeteren
Een website is bijna nooit helemaal ‘af’. Zodra je website is geïndexeerd, is het tijd om die voortdurend te optimaliseren. Google vernieuwt regelmatig de methode waarop websites geïndexeerd worden. In de zoekresultaten is een steeds grotere rol voor kunstmatige intelligentie. Waar eerder gekeken werd naar hoe vaak een specifiek zoekwoord voorkwam in de tekst, wordt dit zoekwoord nu op een veel natuurlijkere manier door de zoekmachine gelezen.
Maar eigenlijk gaat dit verder dan losse zoekwoorden. Focus jij je alleen op die zoekwoorden, dan creëer je eigenlijk teksten vanuit een tunnelvisie. Je richt je op specifieke woorden, waardoor de inhoud van de tekst en de natuurlijke manier waarop een verhaal opgebouwd is, verloren gaat. Hierdoor zullen mensen die niet op zoek waren naar de zoekwoorden de tekst niet relevant vinden. Dat levert een lagere positie op.
Google ziet bovendien ook die gebruikersstatistieken, waardoor je ook op de zoekwoorden waar je juist naartoe had geschreven, tóch een lagere positie krijgt. Richt je dus vooral op het schrijven van een inhoudelijk goed verhaal. En optimaliseer daarna.
Voor het indexeren van nieuwe pagina’s neemt de zoekmachine alle tijd
Alleen maar meer AI
De rol van kunstmatige intelligentie zal alleen maar groter worden. Voice search, snelheid en hoe informatief de content is geschreven zullen steeds relevanter worden voor een hogere positie in de zoekresultaten. Eerder gaven we advies over hoe je jouw positie zelf kunt verbeteren. Lees hier ons blog met SEO-advies of meer uitleg over SEO.
De inhoud is het belangrijkste
Ons advies is daarom: eerst maken, dan optimaliseren. Het is belangrijk om eerst goede content te creëren en die vervolgens te optimaliseren voor Google. Je kunt dan alsnog de juiste zoektermen erin zetten. Doordat de inhoud al staat als een huis, is dit slechts nog de deurbel, zodat mensen weten dat ze bij jou kunnen aanbellen.
Ons advies is: eerst maken, dan optimaliseren
Content laten creëren
Wil je hulp bij het maken van content of advies bij het optimaliseren van je content? Dan helpen we je hier graag bij. ForYou Media helpt bij effectief communiceren, voor ondernemers en bedrijven in schoonheid, gezondheid en liefde & leven. Eerst een goed gesprek? Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op!
Met deze diensten kunnen we jou verder helpen
Bekijk wat voor diensten wij nog meer bieden om de marketing van jouw bedrijf te verbeteren.
Onze klanten lezen ook
Lees wat je nog meer kan doen om jouw bedrijfsmarketing tot een hoger niveau te brengen.
Ook leuk om te lezen
ForYou Media staat voor het creeren en verspreiden van inspirerende verhalen. Daarom kun je hier iedere week een nieuw (blog)artikel lezen op het gebied van marketingcommunicatie.
We voorzien je graag van gratis advies, inspirerende artikelen, leuke succesverhalen, handige checklijsten en praktische kennis.