header vervolgpagina s

Succesverhalen

Het heeft veel succes: ik heb het bijna te druk!

Voor klachten als gevolg van een verkeerde stand van de wervelkolom kun je altijd terecht bij Wemeltje Eising van Heilpraktiker Chirotherapie Eising in Kolham. Hoe chirotherapie precies werkt en waarom dit klachten kan verlichten, kan een vrij technisch verhaal worden. In samenwerking met ForYou Media heeft Wemeltje dit verhaal begrijpelijk gemaakt voor haar klanten, door publicaties in het ForYou Magazine en met social media. Met succes. ‘De campagne staat op pauze, zoveel resultaat kreeg ik ervan!’

Een goed gevoel

Wemeltje heeft inmiddels een jarenlange samenwerking met ForYou Media. Maar het was bijna niet zo ver gekomen, vertelt Wemeltje met een glimlach. ‘De samenwerking begon toen ik het vrij druk had en werd gebeld. Meestal kap ik telefonische reclame gelijk af. Maar dit keer heb ik dat niet gedaan. Ik ben direct op mijn gevoel afgegaan, want dit voelde goed.’ Accountmanager Mariëlle heeft toen uitgelegd wat ForYou Media voor de praktijk van Wemeltje zou kunnen doen. ‘Er kwam een leuk gesprek uit. Mariëlle gaf aan: we maken reclame met een verhaal en met beleving in het ForYou Magazine. Op die manier voelde het voor mij ook logischer.’

Precies de goede doelgroep

Wemeltje begon met de plaatsing van een halve pagina in het magazine. Ze vertelde hierin een verhaal dat was gebaseerd op een waargebeurd verhaal in de praktijk. ‘Dat eerste artikel ging direct heel goed. In totaal hebben vijf mensen gebeld op basis van het artikel. Het is ook erg leuk om het in te vullen. Door duidelijk uit te leggen wat je doet kun je jouw klanten ook beter informeren over wat de behandeling inhoudt. Dat is ook fijn. Soms is iets voor jezelf heel vanzelfsprekend, maar niet voor klanten. Het artikel is altijd vanuit de basis verwoord, waardoor mensen die jou of je vak niet kennen het ook begrijpen.’

>> ‘Dat eerste artikel ging direct heel goed. In totaal hebben vijf mensen gebeld op basis van het artikel.’ <<

De vertaalslag naar de klant

‘Ik wist eigenlijk nog maar weinig van reclame maken en marketing,’ vertelt ze. ‘Daar ontwikkel je jezelf ook in. Het wordt op deze manier steeds helderder om mijn eigen identiteit neer te zetten. Zo kan ik het zelf ook beter aan klanten uitleggen. In het begin was het vrij lastig om materiaal op papier te zetten. Het was een heel technisch verhaal dat ik vertelde. Begrijpelijk voor collega’s, maar een groot vraagteken voor leken. Dat is niet wat een consument wil horen. Door reclame te maken in samenwerking leer je die vertaalslag te maken en het voor een breed publiek begrijpelijk te maken.’

De campagne kan alweer op pauze…

Wemeltje breidde eerst haar plaatsing uit naar een hele pagina. Later heeft ze ook haar website laten vernieuwen met nieuwe teksten. Daar kwamen vervolgens nog Facebook- en Instagramcampagnes bovenop. Een gouden combi, zo blijkt nu. ‘Ik heb het veel te druk,’ lacht Wemeltje. ‘Het heeft erg veel succes. Ik heb eerst al gebeld om de campagne te halveren en vervolgens maar stop te zetten. De resultaten zijn echt heel goed. Ik denk dat de combinatie van een goede website en de magazineartikelen prima werkt. Zo kreeg ik een goedlopende campagne. Het staat nog steeds stop!’

  • Wemeltje Eising
  • Heilpraktiker Chirotherapie Eising

Delen