Goede klik belangrijk
‘Die klik was er trouwens ook met de vorige bedrijven waarmee we samenwerkten’, haast Gerbrand zich te zeggen. ‘Hun aanpak leverde echter niet het gewenste resultaat met Google Ads en SEO op, waardoor we besloten onze doelgroep op een andere manier te benaderen.
Demand generation
‘De marketingterm ‘demand generation’ had ik al vaker gehoord en dat was iets waar ook Paul het over had: het genereren van vraag. Paul stelde voor LinkedIn daarvoor in te zetten. Via dat platform heb je meer sturing dan bij Google Ads. Dat voelde meteen goed en dat was de weg die ik wilde inslaan om onze merknaam meer op de kaart te zetten.’
De marketeers van ForYou Media zijn een verlengstuk van ons bedrijf
Gerbrand Boertien – 10Telecom
Veel expertise in huis
Gerbrand: ‘ForYou Media heeft zó veel expertise in huis. Wij zijn techneuten en willen op het gebied van marketing graag ontzorgd worden. En dat is ook precies wat ForYou Media voor ons doet. Vandaag is er bijvoorbeeld ook weer een item geplaatst op LinkedIn. Daar hebben we helemaal geen omkijken meer naar.’
Strategie
‘Maar het zijn niet alleen de berichten op LinkedIn waarin ForYou Media met ons meedenkt’, vervolgt Gerbrand zijn verhaal. ‘Er zit een goed doordachte strategie achter. ForYou Media gaat ook aan de slag met onze merkpositionering. Die heeft de nodige aandacht nodig. Google Ads hebben we stop gezet, omdat er geen rendement was. Voor we dat weer zullen oppakken, moet eerst de website beter neergezet worden. We moeten de bezoeker meer meenemen in dat wat we in huis hebben. De informatie op onze website is nu veel te technisch. Dat stuk hebben we eerst nodig om 10Telecom goed op de kaart te zetten.’
Verlengstuk van het bedrijf
‘Ja, die merkpositionering en de website zijn nu eerst het belangrijkste. Dat is iets wat we zelf niet kunnen en het is fijn dat we daarin ontzorgd worden. Sommige andere dingen probeer ik wel zelf op te pakken. Zo heeft Paul mij laatst geholpen met een stukje tekst voor onze Dripifycampagne. En voor bepaalde zaken, waarvoor ik meer informatie nodig heb, plan ik een teamoverleg met ForYou Media in. Een marketeer moet eigenlijk een verlengstuk zijn van je bedrijf. Je moet het gevoel hebben dat je collega’s bent. En dat is ook precies hoe het voelt.’
Goede service en dienstverlening
‘De samenwerking is fijn en de communicatie verloopt altijd lekker vlot. Zelf wil ik dat onze klanten tevreden zijn over onze service en dienstverlening en die insteek ervaar ik ook bij ForYou Media. Er wordt altijd snel gereageerd via de e‑mail of WhatsApp. Zelf werken wij ook nog met Slack, en daar heb ik al een aantal medewerkers van ForYou Media voor uitgenodigd. Als er wat is, weten we elkaar snel te vinden.’
Meer leads genereren
‘We werken nu een paar maanden samen’, rekent Gerbrand snel terug. ‘Het doel daarvan is om meer leads te genereren. Dat heeft natuurlijk tijd nodig, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we met behulp van de kennis en expertise van ForYou Media met meer mensen in gesprek zullen komen. En dat bezoekers van onze website beter gaan begrijpen wat we precies doen. Dat de informatie op onze website herkenning oproept. En dan is het erg fijn dat je een partij hebt als ForYou Media die goed benaderbaar is en met je meedenkt.’
Gerbrand Boertien – 10Telecom