‘Met ‘demand generation’ genereren we vraag naar onze diensten’




Net op het moment dat Gerbrand Boertien van 10Telecom op zoek was naar een nieuwe marke­teer kreeg hij via LinkedIn een uitno­di­gings­ver­zoek via een Dripi­fy­cam­pagne van Harmen Klaas­sens van ForYou Media. ‘We hadden al met twee andere marke­teers samen­ge­werkt die de volle­dige focus op Google Ads hadden. Maar we wilden een andere aanpak. We wilden onze doelgroep op een andere manier benade­ren. Dus toen Harmen om de hoek kwam kijken, hebben we een afspraak gemaakt. Paul is toen bij ons langs geweest en er was meteen een goede klik.’


‘Met ‘demand generation’ genereren
we vraag naar onze diensten’



‘Een goed doordachte strate­gie, ‘demand genera­tion’ en ontzor­gen: dat zijn de punten waar de marke­teers van ForYou Media in onder­steu­nen. 10Telecom wordt beter op de kaart gezet.’

Goede klik belangrijk

‘Die klik was er trouwens ook met de vorige bedrij­ven waarmee we samen­werk­ten’, haast Gerbrand zich te zeggen. ‘Hun aanpak leverde echter niet het gewenste resul­taat met Google Ads en SEO op, waardoor we beslo­ten onze doelgroep op een andere manier te benaderen.

Demand generation

‘De marke­ting­term ‘demand genera­tion’ had ik al vaker gehoord en dat was iets waar ook Paul het over had: het genere­ren van vraag. Paul stelde voor LinkedIn daarvoor in te zetten. Via dat platform heb je meer sturing dan bij Google Ads. Dat voelde meteen goed en dat was de weg die ik wilde inslaan om onze merknaam meer op de kaart te zetten.’

De marketeers van ForYou Media zijn een verlengstuk van ons bedrijf

Gerbrand Boertien – 10Telecom 

Veel expertise in huis

Gerbrand: ‘ForYou Media heeft zó veel exper­tise in huis. Wij zijn techneu­ten en willen op het gebied van marke­ting graag ontzorgd worden. En dat is ook precies wat ForYou Media voor ons doet. Vandaag is er bijvoor­beeld ook weer een item geplaatst op LinkedIn. Daar hebben we helemaal geen omkij­ken meer naar.’

Strategie

‘Maar het zijn niet alleen de berich­ten op LinkedIn waarin ForYou Media met ons meedenkt’, vervolgt Gerbrand zijn verhaal. ‘Er zit een goed doordachte strate­gie achter. ForYou Media gaat ook aan de slag met onze merkpo­si­ti­o­ne­ring. Die heeft de nodige aandacht nodig. Google Ads hebben we stop gezet, omdat er geen rende­ment was. Voor we dat weer zullen oppak­ken, moet eerst de website beter neerge­zet worden. We moeten de bezoe­ker meer meene­men in dat wat we in huis hebben. De infor­ma­tie op onze website is nu veel te technisch. Dat stuk hebben we eerst nodig om 10Telecom goed op de kaart te zetten.’

Verlengstuk van het bedrijf

‘Ja, die merkpo­si­ti­o­ne­ring en de website zijn nu eerst het belang­rijk­ste. Dat is iets wat we zelf niet kunnen en het is fijn dat we daarin ontzorgd worden. Sommige andere dingen probeer ik wel zelf op te pakken. Zo heeft Paul mij laatst gehol­pen met een stukje tekst voor onze Dripi­fy­cam­pagne. En voor bepaalde zaken, waarvoor ik meer infor­ma­tie nodig heb, plan ik een teamover­leg met ForYou Media in. Een marke­teer moet eigen­lijk een verleng­stuk zijn van je bedrijf. Je moet het gevoel hebben dat je collega’s bent. En dat is ook precies hoe het voelt.’

Goede service en dienstverlening

‘De samen­wer­king is fijn en de commu­ni­ca­tie verloopt altijd lekker vlot. Zelf wil ik dat onze klanten tevre­den zijn over onze service en dienst­ver­le­ning en die insteek ervaar ik ook bij ForYou Media. Er wordt altijd snel gerea­geerd via de e‑mail of Whats­App. Zelf werken wij ook nog met Slack, en daar heb ik al een aantal medewer­kers van ForYou Media voor uitge­no­digd. Als er wat is, weten we elkaar snel te vinden.’

Meer leads genereren

‘We werken nu een paar maanden samen’, rekent Gerbrand snel terug. ‘Het doel daarvan is om meer leads te genere­ren. Dat heeft natuur­lijk tijd nodig, maar ik heb er alle vertrou­wen in dat we met behulp van de kennis en exper­tise van ForYou Media met meer mensen in gesprek zullen komen. En dat bezoe­kers van onze website beter gaan begrij­pen wat we precies doen. Dat de infor­ma­tie op onze website herken­ning oproept. En dan is het erg fijn dat je een partij hebt als ForYou Media die goed benader­baar is en met je meedenkt.’

Gerbrand Boertien – 10Telecom 

Delen

Jouw succes is ons succes

Via online, print, social én e-mail presenteren we jouw onderneming op topniveau. Het is onze missie om met betaalbare marketingcommunicatie een bijdrage te leveren aan het succes van onze opdrachtgevers.

Wij zorgen voor de perfecte synergie en uitstraling van al je marketingcommunicatie. Door onze aanpak zorgen we voor effectieve content en een efficiënte werkwijze en behalen we maximaal rendement. Jouw succes is ons succes.