De samenwerking
‘We vonden ForYou toen we ons wilden professionaliseren. Daarvoor hebben we verschillende offertes opgevraagd bij verschillende bedrijven en kwam ForYou het beste uit de verf’, vertelt Gea, voorzitter van De Huidprofessional.
De creatie
‘Wij leveren input waar we het over willen hebben in de socials, en vervolgens krijg ik ze uitgewerkt toegestuurd. Mijn feedback koppel ik dan terug, en dan krijg ik binnen de afgesproken tijd een nieuwe versie terug’, legt bestuurslid Marloes uit.
‘We plannen vooruit met de onderwerpen, zodat ik eens in de zoveel tijd mijn aandacht erop hoeft te focussen en daarna zorgt ForYou voor de plaatsingen.
Ik merk dat de socials goed worden ontvangen. De lay-out en de informatie erbij zijn afwisselend en ik kan zien dat mensen ze delen. Soms zie ik ook teksten voorbijkomen op social media die afkomstig zijn van onze posts, dus dat is positief.’ Ook Gea beaamt dat de socials goed worden ontvangen: ‘De leden vinden dat het er mooi uitziet. Ze zijn er over het algemeen positief over.’
‘Indirect heb je veel profijt van social media’
Marloes – Bestuurslid van De Huidprofessional
De productie
‘In het begin moet je elkaar nog een beetje vinden. Zo liepen we tegen sommige dingen aan, zoals veel Engelstalige hashtags; dat soort zaken. Je moet er met zijn allen een beetje inkomen. Maar de posts zien er professioneel uit’, stelt Gea.
Marloes bevestigt: ‘Het gaat steeds beter. Foto’s sluiten meer op elkaar aan, en er komt meer een lijn in. In het begin was het even zoeken, maar nu ben ik er blij mee. Het scheelt mij een hoop werk. Normaal gesproken was dat mijn bijdrage. Indirect heb je veel profijt van social media. Posts kunnen we eindeloos uitdiepen en ze helpen je om zichtbaar te zijn. Daarom is het ook mooi dat veel collega’s de post delen. De onderwerpen moeten herkenbaar zijn voor de schoonheidsspecialist, zodat het voor hun te gebruiken is. Tot nu toe is dat perfect.’ Gea: ‘Problemen worden goed opgepakt. Het contact is prettig. Als er iets is, dan is er snel een reactie.’
Toekomstvisie
Marloes: ‘Vanuit ForYou komen er ook steeds leuke, nieuwe voorstellen. Zo begonnen we met Instagram en Facebook, maar hebben we daar inmiddels ook LinkedIn bij. We willen nieuwe schoonheidsspecialisten aantrekken voor onze brancheorganisatie en LinkedIn biedt daarvoor een andere insteek. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. In de toekomst lijkt het me leuk om collega’s nog wat meer in de spotlights te zetten. In onze industrie moet je, naast je dienst of product, ook een beetje jezelf verkopen, maar niemand wil als eerste op de zeepkist staan. Daarin valt dus nog veel te behalen, volgens mij.’
Gea en Marloes – Bestuursleden bij De Huidprofessional