‘Het scheelt ons een hoop werk’ 




De Huidpro­fes­si­o­nal is dé branche­or­ga­ni­sa­tie voor schoon­heids­spe­ci­a­lis­ten. Ze hebben een tweezij­dige doelgroep: enerzijds is het doel om schoon­heids­spe­ci­a­lis­ten te berei­ken die zich kunnen aanslui­ten, ander­zijds is het doel om ervoor te zorgen dat de klanten van deze schoon­heids­spe­ci­a­lis­ten een behan­de­ling onder­gaan bij een kundige professional.De Huidpro­fes­si­o­nal bereikt haar doelgroe­pen door middel van Instagram‑, Facebook- en LinkedIn-berich­ten en vernieuwde websi­te­tek­sten. Bestuurs­le­den Gea en Marloes vertel­len er alles over!


‘Het scheelt ons een hoop werk’


De Huidpro­fes­si­o­nal is dé branche­or­ga­ni­sa­tie voor schoon­heids­spe­ci­a­lis­ten. Ze hebben een tweezij­dige doelgroep: enerzijds is het doel om schoon­heids­spe­ci­a­lis­ten te berei­ken die zich kunnen aanslui­ten, ander­zijds is het doel om ervoor te zorgen dat de klanten van deze schoon­heids­spe­ci­a­lis­ten een behan­de­ling onder­gaan bij een kundige professional.De Huidpro­fes­si­o­nal bereikt haar doelgroe­pen door middel van Instagram‑, Facebook- en LinkedIn-berich­ten en vernieuwde websi­te­tek­sten. Bestuurs­le­den Gea en Marloes vertel­len er alles over!

De samenwerking 

‘We vonden ForYou toen we ons wilden profes­si­o­na­li­se­ren. Daarvoor hebben we verschil­lende offer­tes opgevraagd bij verschil­lende bedrij­ven en kwam ForYou het beste uit de verf’, vertelt Gea, voorzit­ter van De Huidprofessional.

De creatie 

‘Wij leveren input waar we het over willen hebben in de socials, en vervol­gens krijg ik ze uitge­werkt toege­stuurd. Mijn feedback koppel ik dan terug, en dan krijg ik binnen de afgespro­ken tijd een nieuwe versie terug’, legt bestuurs­lid Marloes uit.

‘We plannen vooruit met de onder­wer­pen, zodat ik eens in de zoveel tijd mijn aandacht erop hoeft te focus­sen en daarna zorgt ForYou voor de plaatsingen.

Ik merk dat de socials goed worden ontvan­gen. De lay-out en de infor­ma­tie erbij zijn afwis­se­lend en ik kan zien dat mensen ze delen. Soms zie ik ook teksten voorbij­ko­men op social media die afkom­stig zijn van onze posts, dus dat is positief.’ Ook Gea beaamt dat de socials goed worden ontvan­gen: ‘De leden vinden dat het er mooi uitziet. Ze zijn er over het algemeen positief over.’

‘Indirect heb je veel profijt van social media’

Marloes – Bestuurs­lid van De Huidprofessional

De productie 

‘In het begin moet je elkaar nog een beetje vinden. Zo liepen we tegen sommige dingen aan, zoals veel Engels­ta­lige hasht­ags; dat soort zaken. Je moet er met zijn allen een beetje inkomen. Maar de posts zien er profes­si­o­neel uit’, stelt Gea. 

Marloes beves­tigt: ‘Het gaat steeds beter. Foto’s sluiten meer op elkaar aan, en er komt meer een lijn in. In het begin was het even zoeken, maar nu ben ik er blij mee. Het scheelt mij een hoop werk. Normaal gespro­ken was dat mijn bijdrage. Indirect heb je veel profijt van social media. Posts kunnen we einde­loos uitdie­pen en ze helpen je om zicht­baar te zijn. Daarom is het ook mooi dat veel collega’s de post delen. De onder­wer­pen moeten herken­baar zijn voor de schoon­heids­spe­ci­a­list, zodat het voor hun te gebrui­ken is. Tot nu toe is dat perfect.’ Gea: ‘Proble­men worden goed opgepakt. Het contact is prettig. Als er iets is, dan is er snel een reactie.’

Toekomstvisie

Marloes: ‘Vanuit ForYou komen er ook steeds leuke, nieuwe voorstel­len. Zo begon­nen we met Instagram en Facebook, maar hebben we daar inmid­dels ook LinkedIn bij. We willen nieuwe schoon­heids­spe­ci­a­lis­ten aantrek­ken voor onze branche­or­ga­ni­sa­tie en LinkedIn biedt daarvoor een andere insteek. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. In de toekomst lijkt het me leuk om collega’s nog wat meer in de spotlights te zetten. In onze industrie moet je, naast je dienst of product, ook een beetje jezelf verko­pen, maar niemand wil als eerste op de zeepkist staan. Daarin valt dus nog veel te behalen, volgens mij.’ 

Gea en Marloes – Bestuurs­le­den bij De Huidprofessional

Delen

Jouw succes is ons succes

Via online, print, social én e-mail presenteren we jouw onderneming op topniveau. Het is onze missie om met betaalbare marketingcommunicatie een bijdrage te leveren aan het succes van onze opdrachtgevers.

Wij zorgen voor de perfecte synergie en uitstraling van al je marketingcommunicatie. Door onze aanpak zorgen we voor effectieve content en een efficiënte werkwijze en behalen we maximaal rendement. Jouw succes is ons succes.