header vervolgpagina s

Succesverhalen

‘De relatie met ForYou Media is heel steady en dat is voor mij belangrijk’

Schoonheidsinstituut Ankie Willems mag zich haast één van ForYou’s klanten van het eerste uur noemen. ‘We zijn begonnen met artikelen in ForYou Magazine’, weet Peter nog precies. ‘Maar al vrij snel zijn we overgeschakeld naar een advertentie op de achterpagina. Het magazine kom je vaak tegen in wachtkamers en op balies, en als het magazine dan met de achterkant naar boven ligt, val je toch sneller op dan met een artikel in het binnenwerk.’

Ankie Willems

‘Ons bedrijf is in 1975 opgericht door mijn moeder Ankie Willems. De agenda uit dat jaar waar de eerste afspraken in staan, heb ik nog steeds. Het leuke daarvan is, dat er namen in staan van klanten die nog steeds bij ons komen. Klanten die ons trouw zijn gebleven. Klanten die echt een connectie met ons hebben. Mijn vrouw Lydia en ik zijn samen eigenaar van de salon. Zij werkt met onze medewerksters in de salon, terwijl ik vooral op de achtergrond bezig ben met marketing, ontwikkeling en overige werkzaamheden.’

Ontspannen qua communicatie

Hoe de samenwerking met ForYou al die jaren geleden begon, kan Peter niet meer precies terughalen. ‘Ik vermoed dat Mariëlle destijds contact met mij heeft opgenomen om me te interesseren voor een publicatie in ForYou Magazine. Ik ben helemaal fan van Mariëlle. Het contact met haar is altijd ongedwongen en ontspannen qua communicatie. Heel fijn. Ze is goed bereikbaar en we appen regelmatig. De relatie met Mariëlle is dan ook heel steady en dat is voor mij belangrijk’, vindt Peter. ‘Ons doel was toen vooral om meer mensen te laten weten dat ze voor PMU, zoals permanente make-up ook wel wordt genoemd, bij ons terecht konden.’

>> ‘Ik zag meteen de meerwaarde van de blogs die ze voor me gingen schrijven’ <<

Magazine en blogs

Naast de vaste plek op de achterpagina van het magazine in de regio Groningen is Peter nog een dienst van ForYou gaan afnemen. ‘Mariëlle vertelde me een keer over de blogs die ze voor me konden gaan schrijven. Dat was iets waarvan ik meteen de meerwaarde wel inzag vanwege het SEO-effect en de verversing op onze eigen website. Ik vond het namelijk moeilijk om dat zelf te realiseren en teksten te schrijven met de juiste kern- en zoekwoorden die voor ons van belang zijn. De blogs schrijft Amarenske meestal voor ons. Dat doet ze heel goed, al gaan haar teksten altijd wel even door de handen van onze eigen specialisten. Logisch toch? Want al worden ze geschreven door iemand die best al wel wat weet over de beautybranche, toch is het fijn als ze nog even gefilterd worden.’

Social media

‘Eerlijk gezegd ben ik niet op de hoogte hoe de blogs op dit moment gelezen worden. Ik weet er de actuele cijfers niet van. We zouden ze in ieder geval vaker kunnen delen op onze social media. We hebben best wel wat traffic op de site, zeker ook van nieuwe mensen. We scoren oké op Google, maar we krijgen toch ook nog steeds regelmatig te horen dat klanten ‘ons’ ergens hebben zien liggen. Dat is toch leuk om te horen. Het vergroot je zichtbaarheid.’

  • Peter Vlas – Schoonheidsinstituut Ankie Willems

Delen