MERKPASPOORT

Als ondernemer ben je pionier en ontdekkingsreiziger in onontdekt gebied. Er zijn misschien meer bedrijven zoals de jouwe, maar toch ben je uniek. Jij zit namelijk achter de knoppen, en niemand anders. Maar welke elementen horen nou echt bij jouw bedrijf? Welke elementen zorgen ervoor dat je jezelf duidelijk kunt onderscheiden van je concurrentie?

Het geheim van effectieve communicatie: één verhaal, één boodschap, één uitstraling. Dit roept herkenning op bij je volgers en zorgt ervoor dat ze jou sneller onthouden. Dat betekent alleen wel dat je keuzes moet maken in hoe je jezelf gaat presenteren. Met een merkpaspoort kun je deze stijl ontwikkelen en tot in de puntjes uitdenken. Zo werk je aan een goede basis om jouw communicatie mee op te bouwen.

Leg jouw kenmerken vast in een merkpaspoort

In een merkpaspoort leg je vast hoe jouw bedrijf zich onderscheidend in de markt kan neerzetten. Het merkpaspoort geeft met duidelijke omschrijvingen en richtlijnen sturing en houvast bij alle besluiten die je neemt rondom jouw merk. Zo kun je op lange termijn krachtig en consistent communiceren in woord en beeld. Een merkpaspoort bestaat uit twee onderdelen:

  • Positionering: de unieke positie van jouw bedrijf in de markt. 
  • Visuele identiteit: de grafische wijze waarop jouw positionering tot uiting komt.

‘Het merkpaspoort zorgt ervoor dat de visie die ik heb voor mijn bedrijf ook steeds beter aansluit op de communicatie. Dat zijn we nu dus aan het perfectioneren.’ 
– Harmen Sterk, Leef Sterk

Eén verhaal, één lijn

Bij ieder socialmediakanaal, bij iedere uiting in print, van je websitepagina’s tot e-mails aan toe, je hebt altijd nieuwe ideeën over hoe je jezelf wilt uiten. Een merkpaspoort helpt je om deze uitingen op één lijn te krijgen. Zo kun je met ieder kanaal hetzelfde verhaal vertellen en jezelf zo effectief onderscheiden van je concurrentie.

Slimme combinaties met een merkpaspoort

Website

Presenteer jezelf op topniveau met een professioneel vormgegeven website

Meer informatie

Visuele identiteit

Met een goede huisstijl straal je professionaliteit uit en zorg je direct voor herkenning bij je klanten.

Meer informatie

Huisstijl en promotie

Kantoorbenodigdheden om jouw bedrijf professioneel te promoten.

Meer informatie

Eigen magazine

Vertel jouw verhaal op jouw manier met een eigen magazine.

Meer informatie

Social media

Deel inspirerende berichten met stopkracht op kanalen zoals Facebook en Instagram.

Meer informatie

Online artikelen

Deel je kennis en maak jezelf zichtbaar én vindbaar met goede blogs.

Meer informatie

Vraag een voorstel aan

Meer weten over een merkpaspoort?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.