header vervolgpagina s

Marketing onder controle #1

Is de website van jouw bedrijf nog steeds up-to-date?

Google draait de laatste tijd overuren. Er wordt steeds meer online gezocht en verkocht. Het is steeds gewoner om, voordat je iets wilt kopen of een afspraak wilt maken, eerst even op de website te neuzen. Met een informatieve en actuele website kun je klanten aanspreken en informeren, en sneller met hen in contact komen. Zorg er daarom bij het maken van een website ervoor dat deze up-to-date is, mét gemakkelijk te gebruiken webshop om ook de webshoppers te kunnen bedienen.

Marketing onder controle 01

Een (nieuwe) eigen website

Consumenten oriënteren zich vaak eerst online voordat ze overgaan tot aankoop. Om deze reden is het essentieel om een goede website te hebben, die aan alle eisen van vindbaarheid bij zoekmachines voldoet en die potentiële klanten aanspreekt. Een goed gemaakte én onderhouden website is onmisbaar om klanten voor jouw bedrijf te laten kiezen. Dit zijn de belangrijkste punten waar jouw website aan moet voldoen!

Stap 1: Gebruiksvriendelijke vormgeving…

Een website moet aanspreken. Prikkelen. Verleiden. Je wilt je bedrijf er presenteren op je eigen manier en precies de sfeer neerzetten die jouw bedrijf eigen maakt. Dit doe je voornamelijk met de vormgeving. Door hierin gebruik te maken van aansprekende foto’s en je eigen huisstijl, wordt de website al snel van jou.

>> Een groot deel van je webistebezoekers komt binnen op een telefoon. <<

Stap 2: …ook op je telefoon!

Let op: ‘gebruiksvriendelijk’ betekent ook ‘gebruiksvriendelijk op je telefoon’! Een groot deel van je websitebezoekers zal je website op een mobiel apparaat tegenkomen. Daar zal je immers snel even iets op Googelen of doorklikken vanuit social media. Bij het opzetten van je website moet je er dus rekening mee houden dat de website er op een klein scherm net zo mooi uitziet als op een groot scherm.

Stap 3: Pakkende websiteteksten

Websiteteksten zijn een apart beestje. Aan de ene kant moeten ze klanten informeren en prikkelen om met je in contact te komen. Aan de andere kant wil je zo min mogelijk tekst op je website hebben. Wie heeft er immers zin om – buiten je blogs om, natuurlijk – lange stukken te gaan lezen? Je kunt het beestje het beste vangen door de balans op te zoeken: net genoeg tekst om de nieuwsgierigheid te wekken zonder dat je lappen tekst gelijk aan Oorlog & Vrede plaatst waar mensen direct bij afhaken.

Aurora scaled e1624016707474

Aurora Barelds-Hiemstra
Contentspecialist online

Specialist aan het woord

‘Waarschijnlijk besteed je veel tijd aan hoe je fysieke winkel eruitziet. Alles is daar mooi opgeruimd en verzorgd om je klanten professioneel te kunnen ontvangen. Soms is alleen de online winkel achtergebleven. Een groot deel van jouw mogelijke klanten bezoekt juist die winkel. Zorg er daarom voor dat ze allebei op orde zijn!

Stap 4: Verbeteren, verbeteren, verbeteren

Is de website klaar en staat ‘ie live? Proficiat! Het betekent alleen niet dat je direct achterover kunt leunen. Stel eerst nog even Google Analytics in. Zo kun je zien via welke kanalen mensen op je website komen, welke pagina’s goed werken en waar je vooral nog kansen kunt benutten. Is je Google Analytics ingesteld? Dan moeten die data wel nog even verzameld worden. Goed dan; nú kun je achterover leunen.

>> Een klant gaat niet blindelings over tot aankoop <<

Stap 5: Een webshop: jouw digitale winkel

Na afronding van je website kun je hier nog een element aan toevoegen. Consumenten kopen producten steeds vaker online. Het is daarom goed om een webshop te hebben die jouw producten op een professionele wijze laat zien aan de bezoeker, zodat diegene jouw producten gemakkelijk kan bestellen. ForYou biedt een webshoppakket aan waarbij we jouw webshop bouwen, vormgeven en hosten. Zo kunnen ook consumenten die graag via internet bestellen bij jou terecht.

Stap 6: Etiketjes voor je digitale producten

Een klant gaat niet blindelings over tot aankoop van een product. Die wil hier meestal eerst meer over lezen. Het is daarom goed om van ieder product een beschrijving toe te voegen. Dat informeert niet alleen je klanten, maar helpt ook bij je vindbaarheid in Google. De Google-computers kunnen je afbeelding immers niet lezen. Maar een productbeschrijving waarin je alle voordelen neerzet, laten ze graag aan mensen zien die dat product zoeken.

Wat was stap 1 ook alweer?

Een website maken is makkelijker gezegd dan gedaan. Zelfs al weet je wat er nodig is en hoe het eindresultaat er ongeveer moet uitzien, het zijn vaak veel stappen die redelijk wat tijd kosten om dit resultaat te bereiken. ForYou Media ontzorgt je door je te ondersteunen in het opzetten van jouw nieuwe website. Al is het alleen maar het schrijven van de teksten of het opzetten van een webshop. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op!

Delen