header vervolgpagina s

7 redenen om content marketing uit te besteden

7 redenen om content marketing uit te besteden

MarketingWijzer | 14 december 2021

Heb jij alle content marketing in eigen beheer? Veel ondernemers vinden het fijn om dit zelf te blijven doen. Zo houden ze grip op wat het bedrijf naar buiten brengt. Toch kan het uitbesteden van content ook veel voordelen opleveren. Waarom zou jij je content marketing willen uitbesteden?

Blog FYM week 49 Waarom uitbesteden

1. Content marketing uitbesteden scheelt tijd

Door je niet bezig te hoeven houden met content marketing, bespaar je een heleboel tijd. Je hoeft het niet te besteden aan het schrijven van berichten, blogs en andere teksten. Je hoeft geen foto’s te maken, video’s te schieten en je hoeft niet steeds na te denken over hoe je nieuwe ontwikkelingen kunt presenteren. Daar heb je jouw content marketing bureau voor.

2. Je vergroot je bereik

Zelf je social media beheren, websiteteksten schrijven of blogs maken lukt nog wel. Maar het zelf drukken van een magazine is heel andere koek. Net als bijvoorbeeld het vernieuwen van je website of je merkidentiteit. Door het uitbesteden van je content marketing kun je jouw bereik vergroten door toegang te krijgen tot al deze mogelijkheden. Ineens kun je met professionele socialmediacampagnes allemaal nieuwe mensen naar je website toe trekken.

3. Je zet jouw bedrijf professioneel op de kaart

Klanten die zich aan het oriënteren zijn waar ze een behandeling willen nemen of waar ze een product gaan kopen, beginnen vaak online. Daar kiezen ze voor een bedrijf dat er professioneel uitziet. Het uitbesteden van je content marketing zorgt ervoor dat jouw content wat dat betreft wel goed zit. Het begint met een professionele, snel werkende website waar je jouw bedrijf mee presenteert aan potentiële klanten. Met professionele vormgeving en laagdrempelig geschreven teksten geef je die klanten de bevestiging dat jij de specialist bent waar ze bij langs moeten komen. Vervolgens zorg je daarbij voor nieuwe content op die website en social media om mensen naar je website toe te krijgen.

4. Je hoeft jezelf niet te ontwikkelen tot contentspecialist

Als ondernemer heb je je waarschijnlijk helemaal gespecialiseerd in jouw vak. Hierdoor kun je jouw klanten op de beste manier blijven helpen. Maar het maken van content is weer een vak apart. Hoe zorg je ervoor dat je Facebook-berichten niet afgekeurd worden? Hoe maak je jouw teksten vindbaar? Welke visuele stijl weet écht aan te spreken? Je kunt je inlezen in al deze onderwerpen, of een ander hiermee aan het werk zetten, door een bureau hiervoor in te schakelen.

merkpaspoort

Harmen Klaassens
Manager vormgeving en redactie

Specialist aan het woord

Als ondernemer kun je moeilijk alle balletjes zelf hoog houden, zeker als het op content marketing aankomt. Ook de specialisten bij ons doen niet alles in hun eentje. Verschillende mensen werken aan verschillende producten, en soms werken ze samen voor één product. Besteed je jouw marketing uit, dan komt er dus een heel team ter vervanging van jouw eigen inspanning. Dat kan alleen maar positief uitpakken.

5. Alle communicatie wordt op één lijn gebracht

Laat je jouw content uitbesteden, dan komt in je content een vaste identiteit naar voren die altijd herkenbaar is. Dit maakt dat klanten jouw content ook gaan onthouden. Zij zien duidelijk dat die van jou komt. Zodra zij jouw producten of dienst vervolgens nodig hebben, weten ze dat ze die bij jou kunnen krijgen. Het uitbesteden zorgt er bovendien voor dat dit in alle verschillende producten hetzelfde is. Iemand die jouw magazine ziet liggen, kan denken: ‘Hé, over dit bedrijf heb ik eerder online gelezen!’

6. Je content is gericht op de juiste doelgroep

Of het nu je website, social media, printproducten of andere content is: alles is gericht op een bepaalde doelgroep. Maar hoe weet je wat die doelgroep écht aanspreekt? Hoe kun je die mensen bereiken? Daar kan een content bureau bij helpen. De teksten zijn laagdrempelig geschreven (lees: zonder jargon), zodat iedereen het goed kan begrijpen. Je website werkt snel en is qua vormgeving zo opgesteld dat die mensen in je doelgroep snel aanspreekt. Met socialmediacampagnes kun je vervolgens de goede mensen raken, om ze te verleiden naar je website toe te gaan.

7. Het helpt ook jouw klanten

Goede content helpt jouw bedrijf niet zonder reden. Die helpt jouw bedrijf omdat de content de klanten helpt. Door het plaatsen van bijvoorbeeld duidelijke informatie, aansprekende berichten en handige adviezen kun je jouw potentiële klanten helpen zonder dat ze een euro bij je uitgegeven hebben. Dat zorgt ervoor dat ze een positieve ervaring hebben bij jouw bedrijf. En dat ze hier later misschien dus weer zullen aankloppen.

Uitbesteden bij ForYou Media

Er zijn dus veel verschillende redenen om jouw content te laten uitbesteden bij een content marketing bureau. Ben je al overtuigd? Dan kun je altijd contact met ons opnemen. Heb je nog wat twijfels? Dan overtuigen we je graag tijdens een goed gesprek. Laat vooral je gegevens achter, dan kunnen wij samen met jou kijken hoe we jouw contentmarketing naar een hoger niveau gaan tillen.

Delen