Het nut van adverteren op LinkedIn
Heb jij als ondernemers te maken met bijvoorbeeld toeleveranciers, of zoek je nieuwe personeelsleden? Denk dan eens aan adverteren op LinkedIn! Dit platform is bij uitstek geschikt voor communicatie met professionals van andere bedrijven.
Adverteren op sociale media
Je wist al dat je kunt adverteren op sociale media als Facebook en Instagram. Dat is een prima manier om onder de aandacht te komen van potentiële klanten. Zo’n advertentiecampagne kan heel gericht ingesteld worden, zodat alleen de door jou gewenste doelgroep de advertentie te zien krijgt.
B2B
Een nadeel van campagnes op Facebook of Instagram is dat deze platforms vooral mikken op ‘B2C’ (‘business to consumer’). Logisch, want sociale media zijn, zoals de term al aangeeft, gericht op sociale contacten. Zoek je nieuwe personeelsleden voor je bedrijf, of zoek je andere bedrijven om een samenwerkingsverband mee aan te gaan (‘B2B’), dan zijn Facebook en Instagram niet zo interessant.
Adverteren op LinkedIn
De oplossing: adverteren op LinkedIn! Dit heeft verschillende voordelen. Een eerste voordeel is dat LinkedIn een groot platform is, met op dit moment zo’n 5 miljoen gebruikers. Niet zoveel als Facebook en Instagram weliswaar, maar meer dan bijvoorbeeld Twitter, Pinterest en TikTok. Zeer veel ondernemers werknemers hebben een profiel op LinkedIn, dus als je op dit platform actief bent, heb je een zeer groot potentieel bereik.
Serieus genomen medium
Een tweede voordeel van adverteren via LinkedIn: dit platform heeft een goede reputatie onder ondernemers, juist omdat er nauwelijks niet-werkgerelateerde onderwerpen voorbijkomen. Je zult op LinkedIn dus niet snel lollige vakantiefoto’s voorbij zien komen. Het medium wordt dus zeer serieus genomen, en advertenties en andere bijdragen van gebruikers over werkgerelateerde zaken worden dus zelden als ongewenst gezien door andere gebruikers.
LinkedIn heeft een goede reputatie
Nauwkeurig instellen
Een derde voordeel: net als bij campagnes op Facebook en Instagram is een advertentiecampagne op LinkedIn nauwkeurig in te stellen. Je kunt bijvoorbeeld selecteren op de grootte van de bedrijven aan wie je een advertentie wilt laten zien, maar ook op functies, vaardigheden en bedrijfsnamen. Daarmee vergroot je de kans op een goede respons van andere gebruikers van LinkedIn.
Gespecialiseerd
Om het adverteren op LinkedIn succesvol te laten zijn, is het verstandig om je op dit vlak te laten helpen door een marketingbureau dat gespecialiseerd is in adverteren op sociale media. Wij kunnen voor jouw onderneming pakkende campagneberichten maken en die inplannen op LinkedIn Campaign Manager.
Facebook en Instagram
Wil je, naast adverteren op LinkedIn, ook via Facebook en/of Instagram onder de aandacht komen bij potentiële nieuwe klanten? Dan kunnen wij je daar natuurlijk ook bij helpen. We maken niet alleen doeltreffende advertenties, maar kunnen ook tijdlijnberichten voor je maken en inplannen.
Complete marketing
Maar we doen nog veel meer. We kunnen je complete marketing verzorgen. We kunnen bijvoorbeeld blogartikelen schrijven voor je website (nuttig als je hoger in de resultatenlijst van Google wilt belanden), kunnen we nieuwsbrieven verzorgen en kunnen we zelfs een optimaal functionerende nieuwe website voor je maken! Als het gaat om ‘offline’ marketing, ben je bij ons aan het goede adres voor bijvoorbeeld flyers, folders, magazines en verder alles wat bedrukt kan worden.
Ja, ik wil meer weten
Denk je er ook aan om te gaan adverteren op LinkedIn, of ben je nieuwsgierig naar de andere manieren waarop wij jouw bedrijf kunnen helpen? Dan ontmoeten we je graag! Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.