Je nieuwsbrief laten maken door professionals
Als ondernemer wil je goed contact blijven houden met je klanten. Dat kan op verschillende manieren. Wanneer je ze niet regelmatig in levenden lijve ziet, is het een goed idee om regelmatig een nieuwsbrief via e‑mail te versturen. Mocht je daar zelf niet de tijd of de kennis voor hebben, dan kun je zo’n nieuwsbrief laten maken door professionals!
Extra onder de aandacht
Wat kun je allemaal met een nieuwsbrief? Allereerst kun je onderdelen van je website nog eens extra onder de aandacht brengen van je publiek. Verkoop je bijvoorbeeld producten, maar merk je dat sommige producten helaas minder goed verkocht worden? Besteed dan op een aantrekkelijke manier aandacht aan deze producten; dan vergroot je de kans dat ze populairder worden. Zó gemakkelijk kan het zijn, en klanten kunnen je dankbaar zijn dat jij ze erop hebt gewezen!
Nieuws
Met een nieuwsbrief kun je ook op een eenvoudige manier actueel nieuws overbrengen. Ben je binnenkort een dagje gesloten? Heb je iets nieuws toegevoegd aan je aanbod? Ben je bezig met een leuke cursus en wil je daarover vertellen? Met een nieuwsbrief kan dat allemaal! Zo zijn jouw klanten steeds op de hoogte van het reilen en zeilen van jouw bedrijf.
Exclusieve aanbiedingen
Door middel van een nieuwsbrief kun je ook bijvoorbeeld exclusieve kortingen aanbieden aan de geabonneerden. Daar doe je ze een groot plezier mee, want ze kunnen profiteren van iets waar niet-geabonneerden niet van kunnen profiteren. Zo geef je de geabonneerden een blijk van waardering.
Een kijkje in de keuken
Je kunt geabonneerden ook een ‘kijkje in de keuken’ van jouw bedrijf geven. Deel je kennis met geïnteresseerde lezers! Of vertel iets persoonlijks: wie is de persoon achter de ondernemer? Dat vinden je klanten leuk, en zo bouw je een band op.
Wij zorgen voor aantrekkelijk vormgegeven nieuwsbrieven
Succesverhalen
Een andere mogelijkheid van een nieuwsbrief is dat je successen van je klanten kunt delen. Bied je een bepaalde behandeling aan waarmee een klant beter functioneert? Laat hem of haar erover vertellen, maak er een verhaal van en publiceer het. Lezers kunnen zichzelf mogelijk herkennen in het verhaal en kunnen contact opnemen om hetzelfde succes te behalen.
Niet te vaak
Hoe vaak zou je idealiter zo’n nieuwsbrief versturen? Aan de ene kant wil je op een regelmatige basis je klanten informeren, aan de andere kant kost het tijd en moeite om de onderwerpen te bedenken en erover te schrijven. Het beste kun je ongeveer eens per maand een nieuwsbrief maken en versturen. Dan heb je doorgaans genoeg onderwerpen om een nieuwsbrief te vullen, en je voorkomt dat lezers worden overspoeld met mailtjes van jouw kant.
Maak ‘m aantrekkelijk
Hoe zorg je ervoor dat je nieuwsbrief ook daadwerkelijk gelezen wordt? Alles staat of valt met goede teksten en een passende vormgeving. De teksten moeten bijvoorbeeld niet te lang zijn en niet te moeilijk leesbaar. Ook is het verstandig om de nieuwsbrief visueel aantrekkelijk te maken door jouw eigen huisstijl erin te verwerken en de juiste foto’s bij de berichten te plaatsen.
Je nieuwsbrief laten maken
Ben je ervan overtuigd dat een nieuwsbrief maken voor je klanten een goed idee is, maar ontbreekt het je aan tijd en/of kennis om die te maken? Dan kun je het maken van de nieuwsbrief uitbesteden! Wanneer je met ons gaat samenwerken op dit vlak, nemen we het werk uit handen en zorgen we voor aantrekkelijk vormgegeven nieuwsbrieven met de juiste toon.
Focus op je werk
Je nieuwsbrief laten maken is dus een slim idee wanneer je kwaliteit wilt, maar niet de tijd hebt (of de kennis) om deze klus uit te voeren. Op die manier kun je je blijven concentreren op datgene waar je goed in bent, en ben je geen tijd kwijt aan iets waarvan je weet dat het belangrijk is, maar waar je eigenlijk geen tijd voor hebt of geen zin in hebt.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.