Goede content creëren: hoe doe je dat?
Voor elke onderneming is het belangrijk om onder de aandacht te blijven. En dat doe je door reclame te maken of door op een andere manier in contact te blijven met huidige én potentiële klanten. We hebben het dan over teksten, afbeeldingen, filmpjes en dergelijke. Oftewel: content. Goede content creëren is belangrijk om je te onderscheiden van bedrijven die dit niet doen.
Goede content creëren
De belangrijkste vorm van content is geschreven tekst. Daarin kun je namelijk nauwkeurig communiceren. Het is daarbij wel zaak om een aantal aspecten in het achterhoofd te houden. Zoals je publiek: op wie richt je je in je tekst(en)? Zijn dat huidige klanten of potentiële klanten, of allebei? Let ook op de moeilijkheidsgraad van de teksten. Als je teksten te moeilijk zijn, zal een deel van het publiek afhaken.
Schrijven vanuit de lezer
Het is verleidelijk om te schrijven vanuit jezelf, als ondernemer die iets te bieden heeft. Maar als je de lezer écht wil bereiken, kun je het beste in het hoofd van de (potentiële) klant proberen te kruipen: wat wil die? Welke behoefte(n) heeft die? Waar is die naar op zoek? Probeer in je teksten (en andere vormen van content) herkenning op te roepen. Dan kun je vervolgens ingaan op de vraag hoe jij die behoefte kunt vervullen.
Teksten voor allerlei doeleinden
Let ook op de lengte van een tekst in relatie tot het medium waar de tekst voor gebruikt wordt. Zo dienen tijdlijnberichten voor sociale media kort en bondig te zijn. Een tekst voor op je website kan langer zijn, maar voorkom dat de lezer eindeloos moet scrollen. Maar te korte teksten zijn doorgaans ook niet aan te raden, in verband met de vindbaarheid voor zoekmachines.
Voorkom taalfouten
Waar je misschien niet voortdurend bij stilstaat, maar wat wel degelijk belangrijk is bij het content creëren: zorg ervoor dat je zoveel mogelijk voorkomt dat er taal‑, stijl- en typfouten staan. Niet elke lezer zal ze zien, maar het staat niet bepaald professioneel. Zeker wanneer zulke fouten onherstelbaar zijn, zoals bij drukwerk, is het belangrijk om fouten te voorkomen.
Probeer in je teksten herkenning op te roepen
Afbeeldingen
Maar content is meer dan alleen teksten. Ook het gebruik van afbeeldingen, onder andere in de vorm van foto’s, dragen bij aan een professionele uitstraling. Zorg dus ook voor aantrekkelijke en aansprekende fotografie en eventueel infographics om je teksten tot leven te brengen. Ook filmpjes en animaties zijn prima middelen om je publiek te boeien.
Bureau voor content creatie
Je ziet: er komt veel kijken bij het content creëren. Denk je dat jouw content beter kan, maar heb je geen tijd en/of zin om je hier zelf mee bezig te (blijven) houden? Laat ons je helpen! Wij zijn onder andere gespecialiseerd in content creatie, en hebben al talloze ondernemers in allerlei branches geholpen om hun succes te vergroten. Ook jij kunt door ons je content laten schrijven. Zo weet je zeker dat je content in orde is.
En als we toch bezig zijn…
Maar wij van ForYou Media doen dan alleen content creëren. We kunnen je hele marketingcommunicatie uit handen nemen. Van SEO en SEA tot campagnes op Facebook en Instagram. Van het bouwen van een nieuwe website tot het verzorgen van nieuwsbrieven. Zo heb je er zelf geen omkijken meer naar. We doen alles om het succes van jouw onderneming te vergroten!
Ja, ik wil meer weten!
Wil je door ons je content laten creëren, of ben je nieuwsgierig naar de andere manieren waarop wij jouw bedrijf kunnen helpen? Dan ontmoeten we je graag! Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.