Tip 1: authenticiteit, autoriteit en persoonlijkheid
Wist je dat mensen menselijke kenmerken toekennen aan een merk, ongeacht of dit in de marketing uitgedragen wordt? Dat komt omdat mensen graag met mensen werken. ‘Ga je in zee met een ondernemer, dan wil je je comfortabel voelen bij deze persoon. Door content over jezelf, of vanuit jezelf te delen straal je authenticiteit uit, ben je uniek en toon je aan dat je kennis hebt over je vakgebied, en bereid bent om dit uit te dragen. Jij hebt verstand van je vak en deelt deze informatie graag met je netwerk,’ stelt Mariëlle.
Tip 2: eigen fotografie
Stockfotografie is handig om je website, blogs en social media posts mee te vullen, maar iemand die een beetje bekend is op het internet, herkent stockfotografie al snel voor wat het is. Mariëlle: ‘Ik denk dat het gebruik van eigen foto’s veel sterker is. Mensen krijgen een gezicht bij een onderneming, en het voelt gelijk meer echt, veel persoonlijker en meer betrokken aan. Ook als je niet zelf op de foto staat, voelt een eigen foto toch authentieker aan. Zo weten mensen wie je bent en wat je wil uitstralen. Bovendien kun je de fotografie op verschillende platformen gebruiken, voor consistentie en eenheid.’
Tip 3: successen delen
Mariëlle: ‘Met het delen van de succesverhalen van je klanten of collega’s krijgen mensen niet alleen een idee van wie je bent, en hoe je eruitziet, maar ook van waar je voor staat en wat in zee gaan met jou betekent. Door succesverhalen te schrijven, en deze te delen op social media of op je website, weten mensen waar jouw krachten als ondernemer liggen en hoe dit aansluit op de wensen van je toekomstige klant of partner.’ Kun je wel wat hulp gebruiken in persoonlijke marketing? ‘Ik adviseer je graag!’