Een authentieke uitstraling
Visuele content is de sleutel tot succesvolle marketing. Mensen zijn van nature erg visueel ingesteld. In de digitale omgeving zal deze visuele stimulatie de komende jaren alleen maar meer toenemen. Teksten op je website worden sneller en beter gelezen als ze aangevuld of opgebroken worden met afbeeldingen.
De pro in je vak
Professionele persoonlijke fotografie laat jouw merk authentiek doen overkomen. Mensen krijgen namelijk een gezicht bij jouw bedrijf: ze weten met wie ze te maken hebben. Hierdoor verlaag je de drempel tot een connectie met jouw merk en ben je meer benaderbaar voor je doelgroep. Hiermee onderscheid je je van de concurrentie. Met professionele foto’s geef je een unieke, persoonlijke uitstraling aan je merk. Jouw potentiële klanten weten wie je bent, wat je uitstraalt en waar je voor staat.
Verrijk je merkbeeld
Professionele fotografie zorgt bovendien voor een coherente visuele identiteit. Zo ben je overal herkenbaar en straal je een samenhangend geheel uit. Goede fotografie is ontzettend breed inzetbaar! Professionele fotografie kun je bijvoorbeeld gebruiken voor:
- Websites
- Social media
- Advertenties
- Drukwerk (zoals visitekaartjes, een eigen magazine, brochures)
- Presentaties
- Advertenties
- Ter decoratie voor op het bedrijf
Fotografie met je telefoon is prima voor social media, maar niet voor drukwerk. Komt omdat de kwaliteit van deze foto’s te laag is, waardoor je foto’s erg pixelig zullen lijken. Door overal dezelfde foto’s te hanteren van hoge kwaliteit zul je direct al merken dat er meer synergie zit in je communicatie!
Professionele fotografie
Fotografie die specifiek is aan het fotograferen van een werkomgeving wordt ook wel kantoorfotografie of zakelijke fotografie genoemd. Op zulke foto’s kun je bijvoorbeeld de dynamiek onder collega’s vastleggen, laten zien hoe je je werkzaamheden uitvoert of de werkomgeving tonen. Met name als je diensten aanbiedt, zoals behandelingen, kan dit heel waardevol zijn. Klanten weten dan wat ze kunnen verwachten als ze bij jou op bezoek komen en hebben, door de foto’s, het gevoel al een beetje bekend te zijn. Ze hebben jouw werkplek tenslotte al eens gezien. Zo haal je het optimale uit je bedrijfsfotografie:
- Bedenk wat je vastgelegd wilt hebben. Natuurlijk kan een fotograaf hierin assisteren, maar je hebt zelf vast ook een idee. Wat wil je laten zien, welke collega’s wil je hiervoor inzetten? Hoeveel foto’s wil je en waar en hoe wil je deze gaan gebruiken.
- Bedenk de stijl. Wil je dat de foto’s formeel overkomen, of mag het allemaal wat losser en gezelliger? Wat past bij jouw bedrijf?
- Zorg voor een locatie die je wilt laten fotograferen. Je wilt graag je bedrijf schoon en opgeruimd op de foto, natuurlijk. Stel je al maanden het verven van de muren of het maken van plankjes aan de muur uit? Doe het voor de fotosessie. Zo voorkom je ook direct dat de foto’s binnen korte tijd verouderd zijn.
- Overweeg portretfoto’s en groepfoto’s, bijvoorbeeld voor op de ‘over ons’ pagina van je website. Zo maakt de klant direct kennis met jou.
Een kunst apart
Fotografie is niet voor iedereen weggelegd. Goede fotografie gaat vaak gepaard met veel apparatuur, accessoires en kennis van de camera, camerahoeken, belichting… Zijn de foto’s gemaakt, dan moet er nog een selectie gemaakt worden, de foto’s nabewerkt. Neem gerust contact op, we adviseren je graag!