Adverteren op Instagram: waarom zou je?
Er zijn allerlei manieren om het succes van je onderneming te vergroten. Je kunt je website laten verbeteren, je kunt folders verspreiden, je kunt op beurzen gaan staan… Maar je kunt ook met relatief weinig geld en moeite ervoor zorgen dat meer potentiële klanten in aanraking komen met je bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld op adverteren op Instagram.
Veel meer mogelijkheden
De tijd dat je je naamsbekendheid voornamelijk kon vergroten door een advertentie in een krant of een folder in de brievenbus ligt al ver achter ons. Er zijn nu veel meer mogelijkheden om onder de aandacht te komen van je doelgroep, en het is de moeite waard om je daarin te verdiepen. Wat past het beste bij jou en je bedrijf? Wellicht is het adverteren op sociale media niet het eerste waar je aan denkt, maar het kan je wél veel opleveren. Zoals het adverteren op Instagram.
Adverteren op Instagram
Adverteren op Instagram is iets anders dan een bericht plaatsen op dit platform. Natuurlijk kan het ook zinvol zijn om berichten te plaatsen, maar die zullen voornamelijk gezien worden door mensen die jouw bedrijf al volgen. Dat is op zich goed, want zo hou je contact met je klanten, maar het levert je niets extra’s op. Met het adverteren via Instagram kun je, net als op Facebook, je bereik flink vergroten.
Breed publiek
Een advertentiecampagne op sociale media, dus ook op Instagram, ziet er anders uit dan een tijdlijnbericht dat je plaatst. Een campagne moet een breed publiek aanspreken, dus het is dan niet verstandig om een nieuwtje te delen waar mogelijk maar weinig mensen in geïnteresseerd zijn. Dat is ook iets om in het achterhoofd te houden. Het is belangrijk om je bij het adverteren op Instagram te richten op datgene waar je potentiële klanten naar op zoek zijn.
Verschillen
Facebook en Instagram zijn als platform allebei onderdeel van Meta, maar er zijn duidelijke verschillen. Waar Facebook meer gericht is op tekst, is Instragram vooral gericht op afbeeldingen. Er is ook een verschil in leeftijd van de gebruikers: Instagram is vooral populair onder jongere gebruikers dan Facebook. Dat is nuttig om te weten; zeker wanneer je je met je bedrijf (ook) richt op een wat jongere doelgroep.
Een campagne moet een breed publiek aanspreken
Adverteren op Instagram uitbesteden
Je kunt natuurlijk in het wilde weg adverteren, maar dat is eigenlijk geen goed idee. Hoe voorkom je dat een advertentiecampagne op Instagram mogelijk weggegooid geld is? Door ons jou te laten helpen! Wij hebben veel kennis en ervaring rond campagnes voor Facebook én Instagram. Daardoor kunnen wij ondernemers in allerlei branches helpen om hun succes te vergroten.
Meerdere voordelen
Maar wat levert dit je nou op? Dat is je misschien niet helemaal duidelijk. Wanneer je het op Instagram adverterenuitbesteedt aan ons, zorg je voor:
- Berichten die een groot publiek aanspreken
- Een betere zichtbaarheid bij je doelgroep
- Een groter aantal bezoekers op je website
- Een grotere naamsbekendheid
- Een verbetering van het imago van je bedrijf
- Meer tijd voor je klanten en voor jezelf
Investeren
Waar wacht je dus op? Een groter succes van je onderneming komt je, uitzonderingen daargelaten, niet aanwaaien. Daar moet je in investeren. Wanneer je met een goed marketingcommunictiebureau gaat samenwerken, zorg je ervoor dat je een grotere zichtbaarheid krijgt en dus meer websitebezoeken. En dat zonder dat je er zelf moeite voor hoeft te doen!
Helemaal ontzorgen
We zijn niet alleen gespecialiseerd in het adverteren op Instagram en Facebook, maar kunnen je helemaal ontzorgen op het gebied van marketing. Van websiteteksten tot een eigen magazine, van flyers tot banners en van fotografie tot een nieuwe huisstijl: wij kunnen het voor jou verzorgen.
Ben je nieuwsgierig geworden hoe we dit voor jouw bedrijf aanpakken? Bel dan 050–7600800.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.