Met welke vraag kwam Easyslim.nu binnen?
Al jaren werkt ForYou Media samen met Easyslim.nu voor de creatie van OEasy!, een glossy magazine gecreëerd vanuit Easyslim.nu. Regelmatig contact was er dus sowieso al. Met het overlijden van eigenaresse Karin in 2022 zochten Karin’s man Jaap en zoon Marein, met het voortzetten van het bedrijf, iemand die marketing kon verzorgen: iets wat Karin eerst volledig zelf deed. Vanwege de fijne samenwerkingen in Karins tijd zochten ze als eerste contact met ForYou Media. Na een gesprek met Harmen en Paul was het duidelijk. Jaap en Marein voelden bij ons dat wij snapten wat Karin gewild had.
Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?
Ter nagedachtenis van Karin hebben we eerst een nieuwe editie van Oeasy! gemaakt, als eerbetoon aan Karin. Daarna zijn we gestart met de rest van de marketing. Een nieuwe website, social media berichten en campagnes, krantenadvertenties, blogs, nieuwsbrieven en succesverhalen. Alles in één lijn en tezamen ook met, en vóór, de franchisenemers. Het volledige pakket, zodat Easyslim.nu zo min mogelijk om hoeft te kijken naar de marketing en kan doen waar ze voor staan: mensen helpen afvallen. In de succesverhalen delen cliënten naar veel tevredenheid hun afvalervaringen, en in de social media posts worden vragen beantwoord en tips gegeven.


Wat zijn de resultaten van deze aanpak?
Door deze samenwerking is de uitstraling in een vernieuwd jasje gestoken zonder de authenticiteit te verliezen waarmee Karin Easyslim heeft opgezet. Dit doen we ook tezamen met de franchisenemers, zodat in heel Nederland de uitstraling gelijk is. Met nauwe communicatie vindt er regelmatig overleg plaats tussen ForYou Media en Easyslim.nu, zodat alles gestroomlijnd blijft verlopen. Makkelijker kan het niet.







