header vervolgpagina s

Succesverhalen

‘Elkaar op een fijne & eerlijke manier helpen’

Nienke Blom, eigenaar van libelle levensafronding & uitvaartbegeleiding, vertelt dat ze altijd adverteerde met krantenberichten en vluchtige reclame. Ze wilde alleen meer inhoudelijke verhalen delen. Ze liep hierdoor rond met het idee om een eigen magazine uit te brengen. In samenwerking met ForYou Media heeft zij het magazine ‘libelle’ gemaakt. Met succes: ‘Het wordt heel positief ontvangen!’

Echt interesse

‘Ik merkte bij ForYou Media, onder andere in gesprekken met Paul en Pascalle, dat er echt interesse was en dat er tijd aan werd besteed,’ vertelt Nienke. ‘Ook toen ik met Bernie in contact kwam voor een plaatsing in het magazine voor Noordwest Ziekenhuisgroep, heb ik met hem hele mooie en inhoudelijke gesprekken gehad over uitvaarten, over de dood en over zorg. Dat past heel erg bij hoe ik zelf mijn werk het liefste aanpak. Ik wil ook altijd persoonlijk in gesprek gaan met nabestaanden om zo een mooie en vooral persoonlijke uitvaart te kunnen begeleiden. Het is een fijne samenwerking die leidt tot mooie producten tegen een prijs die uit te leggen is. Alleen jammer dat iedereen helemaal in Groningen zit!’

Menselijke maat en professionaliteit

‘Ik wil niet dat mijn communicatie te schreeuwerig is. Ik wil laten zien dat ik oprecht betrokken ben, dat mensen hun verhaal bij mij kwijt kunnen en we de uitvaart echt persoonlijk willen maken. De menselijke maat en professionaliteit moeten dus centraal staan. Ook focus ik op informeren: welke vragen wil je beantwoord hebben? Niet iedereen weet bijvoorbeeld dat je ook voor je overlijden al wensen voor je uitvaart kunt aangeven. Ik zou het mooi vinden als mensen weten dat het een mogelijkheid is. Daar helpt zo’n magazine natuurlijk bij. Het wordt ook heel positief ontvangen. Mensen hebben er echt wat aan; door het magazine komen zij erachter wat er allemaal mogelijk is. Daarnaast was het ook nog eens heel leuk om eraan te werken! Het tweede deel is dus in de maak.’

oranje pijlen e1621951112375
Magazine libelle nienke

Magazine libelle nienke 2

‘De vormgeving is uniek en eigen. Aan de ene kant heb je het Libelle magazine zelf: over uitvaarten, mogelijkheden, persoonlijke verhalen. Draai je het magazine om, krijg je een ander type magazine: een persoonlijk stuk over Nienke Blom, haar leven en visie op uitvaarten. De twee delen zijn symboliek voor dat ze tijdens het organiseren van een uitvaart op de achtergrond aanwezig is, maar op de voorgrond kan staan als het nodig is. ‘

Content delen via meerdere kanalen

‘Ik kan de artikelen zelf delen op social media en op de website. Daardoor neemt ook de SEO-waarde van de website weer toe, waardoor mijn positie in Google weer hoger wordt. ForYou heeft op zijn beurt de contacten met publicisten weer kunnen gebruiken om hun bereik door middel van het ForYou Magazine te vergroten. We kunnen elkaar op een leuke en eerlijke manier helpen. We zijn zo echt samenwerkingspartners.’

Specialist aan het woord

Vormgever Leoni: ‘Vorig jaar mochten wij voor libelle levensafrondring en uitvaartbegeleiding een eigen magazine gaan ontwikkelen. Voordat ik begin met het maken van een eigen magazine, heb ik altijd eerst even telefonisch contact met de klant. In dit geval was dat met Nienke. In dit gesprek vroeg ik haar wanneer ze het magazine geprint in haar handen wou hebben, zodat ik op basis hiervan een planning kon opstellen.’

‘Ook vroeg ik haar naar de ideeën die ze al had over hoe het magazine moest worden. Ze bleek vol ideeën te zitten en we hebben tijdens het hele proces ontzettend veel leuke gesprekken gehad waarin we continue aan het brainstormen waren over leuke ideeën voor in het magazine. Het bleek dat dit er veel te veel waren om in 1 magazine te stoppen, en daarom mogen we ook dit jaar weer een prachtig magazine (met een ander thema) realiseren voor Nienke.’

  • Nienke Blom
  • libelle levensafronding & uitvaartbegeleiding
  • Nienke Blom
  • libelle levensafronding & uitvaartbegeleiding

Delen