Nooit uit het oog verloren
‘Easyslim.nu was echt Karins ding’, vertelt Jaap. ‘We overlegden natuurlijk wel alles samen, maar zij was de drijvende kracht achter deze formule. Jaren geleden ontstond de samenwerking met ForYou Media al. Toen Karin begon met Easyslim.nu zocht ze iemand voor de vormgeving. We publiceerden ook in ForYou Magazine — maar daar zijn we na 5 of 6 jaar mee gestopt. De productie van haar eigen magazine OEasy! werd nog wel door ForYou Media gedaan. We zijn elkaar dus nooit uit het oog verloren.’
Legacy voortzetten
Na een korte ziekteperiode overleed Karin in december 2022. De verslagenheid was groot. ‘Mijn vader en ik besloten the legacy van mijn moeder samen voort te zetten’, blikt Marein terug. Jaap: ‘We liepen echter wel tegen verschillende dingen aan. Karin deed de marketing altijd helemaal zelf. Ze had overal haar mannetjes – met andere woorden: allemaal verschillende bedrijven — voor. Zij was echt de spin in het web. Maar toen die spin wegviel, wisten wij niet wie alles deed. Ik ben bij al die bedrijven langs geweest, maar ik miste de uniformiteit. Daarnaast hadden wij er gewoon de know how niet voor. Toen heb ik Paul Carabain gebeld: hij is iemand die ik vertrouw en – vanwege onze jarenlange samenwerking — de achterliggende visie van Easyslim.nu kent.’
OEasy!
Marein: ‘Al snel kwam Maddy met het idee om een magazine te maken ter nagedachtenis aan mijn moeder. Zij heeft toen mijn vader benaderd.’ Maddy knikt bevestigend: ‘Jaap vond het meteen een mooi idee, al was het in het begin best moeilijk om zonder Karin een magazine over Karin te maken.’
Stukje verwerking
‘De invulling van het blad heb ik samen met Jaap overlegd. Het moest vooral een positief magazine worden, waarin op een mooie en warme manier teruggekeken werd op Karin. De samenwerking met ForYou Media was daarin heel fijn. Voordat we begonnen heb ik wel een uur met Paul aan de telefoon gezeten. Het is altijd heel prettig om met hem te kunnen sparren en we kenden elkaar natuurlijk al van eerdere producties. Het maken van het magazine was voor mij vooral ook een stukje verwerking. De eerste keren dat Jaap en ik samen overlegden, waren heel moeilijk, maar na verloop van tijd werd dat steeds makkelijker. Waar in het begin het verdriet nog overheerste, kon ik het later steeds meer met een lach op mijn gezicht doen, vanwege de fijne herinneringen. En inmiddels ligt er een prachtig magazine waar we allemaal heel trots op zijn.’
‘We willen Easyslim.nu zoveel mogelijk authentiek houden’
- Jaap Hut — Easyslim.nu
Alles in huis
Toch was het magazine niet het enige waarin ForYou Media Easyslim.nu in mag ondersteunen. ‘Het mooie van ForYou Media is, dat je er alles op het gebied van marketingcommunicatie vindt’, vervolgt Jaap. ‘Ze hebben alles in huis.’ Dat was ook waar Marein, die verantwoordelijk is voor de marketing van de franchiseformule, al snel de toegevoegde meerwaarde van inzag. ‘Zo werkten we in maart 2023 nog samen met een andere partner die een reclamecampagne voor ons had opgezet. Er kwam alleen niemand op af. Eerlijk gezegd was het gewoon een flop. In het najaar heb ik contact met ForYou Media opgenomen. Er kwam een nieuwe advertentie, precies uitgewerkt zoals ik dat wilde, en die had direct effect.’
Ontzorgen
‘We hebben het daarna niet alleen bij die ene advertentie gehouden’, lacht Marein. ‘Eigenlijk wilden we gewoon ontzorgd worden. Een maand na die advertentie hebben we een afspraak met Paul en Harmen gemaakt en kwamen ze met een voorstel waar we wel oren naar hadden. In plaats van SEO, SEA, de website en socials door verschillende partijen te laten verzorgen, doet ForYou Media dat nu allemaal voor ons. Het grote voordeel is dat alles nu op één lijn zit. Alle Facebookpagina’s van onze franchisenemers hebben nu bijvoorbeeld dezelfde stijl. We kunnen aan de data allerlei informatie aflezen, zodat we acties en socialmediaposts gerichter kunnen afstemmen. En dat werkt ook nog eens effectiever dan dat ieder studio daar met een eigen bureau mee aan de slag gaat.’
Compleet pakket
‘We hebben echt een heel compleet pakket. ForYou Media verzorgt ook onze blogartikelen, nieuwsbrieven en interviewt cliënten over hun verhaal met onze formule. De eerste indruk over onze samenwerking met ForYou Media is dan ook hartstikke goed. Iedereen gaat, net als ik, vol aan de bak. Dat merkte ik vooral bij Paul. Er is een appgroep opgezet met alle medewerkers die aan onze producten werken. Daardoor zijn de lijntjes kort, en daar ben ik heel enthousiast over. Het is fijn om diezelfde drive die ik zelf heb, ook terug te krijgen vanuit ForYou Media.’
Vertrouwen
Jaap kan dat gevoel alleen maar beamen. ‘Ja, de samenwerking bevalt goed. Dit soort dingen heeft ook te maken met ons vertrouwen in ForYou Media. Ik ken ForYou Media een beetje. En ForYou Media weet wie Karin was. Vooral Harmen. Hij zei: ‘We gaan ervoor’. En dat gebeurde ook. Het voelt gewoon heel vertrouwd. Paul en Harmen hebben Karin goed gekend. Dan praat je gemakkelijker over hoe Karin bepaalde dingen gedaan zou hebben. Want we willen Easyslim.nu zoveel mogelijk authentiek houden. Volgens haar beleving. Zoals zij Easyslim.nu voor ogen had en altijd geleid heeft. En met ForYou Media lukt dat.’