Sociale media strategie
Heb je weleens nagedacht over een goede sociale media strategie? Door hierin te investeren kom je beter onder de aandacht van potentiële klanten, zodat je bedrijf nóg succesvoller wordt.
Sociale media
Goed, je hebt al een website waardoor je huidige klanten en potentiële klanten je kunnen vinden op internet. Dan ben je al een heel eind, want bezoekers kunnen lezen wat je doet en hoe ze contact met je kunnen opnemen. Het lastige is dat je voor een belangrijk deel alleen bezocht wordt door mensen die op jouw bedrijfsnaam hebben gezocht. Maar je wilt eigenlijk ook dat je site bezocht wordt door mensen die niet eerder op je site zijn geweest, maar wel geïnteresseerd zijn in je aanbod: je diensten of producten. Hoe kun je er nou voor zorgen dat dat gebeurt? Met sociale media!
Handig instrument
Sociale media vormen een handig instrument om klanten te verleiden om op je site te kijken. Het begint eigenlijk met een bedrijfspagina op Facebook, en eventueel ook op Instagram. Van deze twee vormen van sociale media is Facebook het belangrijkst, omdat dit medium meer gericht is op het delen van teksten, terwijl de focus van Instagram meer ligt op het delen van foto’s. Wanneer je geregeld iets post op je bedrijvenpagina op Facebook, hou je je klanten op de hoogte van nieuwtjes rond je bedrijf.
Gerichte campagne
Een nadeel is dat je niet wordt opgemerkt door mensen die jouw bedrijf niet kennen. Een gerichte Facebookcampagne zorgt er echter voor dat je ook onder de aandacht komt van potentiële nieuwe klanten! Die zien de berichten en worden verleid om te kijken op je site, of een specifiek onderdeel van je site.
‘Wij helpen je bij je sociale media strategie’
De juiste doelgroep
Maar hoe moet zo’n campagne eruitzien? Wanneer je een kapsalon hebt in Deventer, heeft het weinig zin om te mikken op nieuwe klanten uit Leeuwarden. Maar het kan wél interessant zijn om je in je Facebookcampagne te richten op inwoners van de vele dorpen om Deventer heen. Is jouw kapsalon er alleen voor dames? Dan is het niet nodig om heren te willen bereiken. Je begrijpt het al: zo’n Facebookcampagne heeft het meeste succes wanneer de juiste doelgroep bereikt wordt. En hoe bereik je dat? Met een goede sociale media strategie!
Sociale media strategie
Wij zijn gespecialiseerd in het inzetten van sociale media voor bedrijven (en nog veel meer). We kunnen dus ook samen met jou een prima sociale media strategie bepalen. Onderdeel daarvan kan een campagne zijn, maar we kunnen ook alleen jouw tijdlijnberichten voor je maken. Dan schrijven we aantrekkelijke teksten, combineren die met aansprekende beelden en plannen die in op je sociale media. Zo heb je er geen omkijken meer naar, terwijl je wel voortdurend onder de aandacht van je klanten bent.
Voordelen
Door je Facebook marketing uit te besteden aan ons, zorg je direct voor:
- Berichten die écht aanspreken
- Een verbeterde zichtbaarheid bij je doelgroep
- Meer bezoekers op je website
- Een verhoging van je naamsbekendheid
- Een verbetering van je bedrijfsimago
- Meer tijd voor je klanten, je gezin of je hobby’s
Continu zichtbaar
En, zoals we hierboven al zeiden, bereik je meer succes door te adverteren in de vorm van een campagne. Natuurlijk zorgen we ook direct voor een goede zichtbaarheid op Instagram en stellen we ‘retargeting-campagnes’ in, zodat je continu zichtbaar bent binnen je doelgroep én bij (potentiële) klanten. Waarom zou je hier nog zelf je kostbare tijd aan spenderen? Tijd die je ook op andere manieren kunt gebruiken…
Het hebben van een sociale media strategie is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van je marketing. Gun jezelf meer rust en meer vrije tijd!
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.