Afbeeldingen met lage resolutie
Niets doet afbreuk aan je visuele content zoals afbeeldingen van lage resolutie. Ze vallen uit de toon naast de rest van de post en vervullen minimaal het beoogde doel, namelijk het overbrengen van emotie, wanneer de afbeelding korrelig en onprofessioneel oogt.
Lettertypen
Het gebruik van te veel verschillende lettertypen maakt je ontwerp druk en onsamenhangend. Probeer maximaal twee of drie lettertypen te gebruiken die goed op elkaar aansluiten. Dit betekent niet dat je drie krullende, decoratieve lettertypen moet kiezen, maar een combinatie van strak en speels.
Effectief kleurgebruik
Kleuren die te dicht bij elkaar liggen, zijn vaak slecht leesbaar. Bijvoorbeeld twee neonkleuren, twee kleuren die te vergelijkbaar zijn, of het combineren van een warme en koele kleur. Probeer in je communicatie ook bij maximaal twee of drie kleuren te blijven en wissel deze af.
Minimaal minimalisme
Tegenwoordig is het een trend om te vereenvoudigen en een minimalistische uitstraling te creëren. Kijk bijvoorbeeld naar Pringles, Burger King en Warner Bros. Echter, een minimalistisch ontwerp maakt je logo niet altijd sterker. Hoewel een minimalistisch design vaak herkenbaar is, mag het niet te veel lijken op andere logo’s of zijn eigen karakter verliezen.
Beperk de tekst
Mensen lezen niet graag, zo simpel is het. Probeer de tekst te beperken om een goede balans te behouden. Houd het simpel en ‘clean’ en plaats nooit tekst over gezichten van mensen of andere essentiële elementen van de content.
Gebalanceerde witruimte
Witruimte, ook wel negatieve ruimte genoemd, is de lege ruimte rondom je elementen. Een goede balans is hierin belangrijk. Te veel witruimte kan leeg en onaf ogen, maar een gebrek aan witruimte maakt je ontwerp juist overvol.
Verzorg je visuals
Zoals je hebt kunnen lezen, zijn er verschillende regels als het gaat om visuele content. Het is begrijpelijk dat je hier niet in wilt duiken als je geen ervaring hebt. In dat geval kun je het uitbesteden aan ForYou Media, waar we alles kunnen vormgeven wat je maar wilt. U vraagt, wij draaien. Neem hier contact met ons op!