Hoger in Google komen: hoe doe je dat?
Eén van de manieren om meer klanten of cliënten te trekken, is door je website optimaal te laten werken voor jouw onderneming. Die moet aantrekkelijk zijn en datgene laten zien wat je potentiële nieuwe klanten zoeken. Dan is het ook handig dat je site goed gevonden wordt door deze personen. Hoe kom je hoger in Google?
Hoger in Google komen: waarom eigenlijk?
Als iemand geïnteresseerd is in de producten of diensten die jij aanbiedt, maar jou nog niet kent, zoekt die persoon op internet. Logisch; zo zou je het zelf ook doen wanneer je naar iets op zoek bent. Maar je herkent vast ook wel het volgende: je gaat op Google niet pagina na pagina bij langs om een onderneming te vinden die biedt wat jij zoekt. Nee, je beperkt je tot de ondernemingen die het meest bovenaan in Google staan.
Hoe kom je bovenaan in Google?
Het is dus logisch dat je wil dat je eigen onderneming ook hoog in de zoekresultatenlijst staat. Maar hoe kun je hoger in Google komen? Dat heeft met allerlei factoren te maken. Google gebruikt bepaalde algoritmes waardoor sommige websites beter scoren dan andere. Maar het is goed mogelijk om websites, dus ook jouw website, zodanig te optimaliseren dat die hoger gewaardeerd wordt in de zoekresultatenlijst.
De juiste content
Eén zo’n aspect is de juiste content, in de vorm van teksten en beelden. Wat de teksten betreft: die dient een bepaald aantal woorden te hebben, moet niet te moeilijk zijn en heeft, als het even kan, korte alinea’s met tussenkoppen. En het helpt als teksten binnen je site naar elkaar linken, en als sommige teksten linken naar webpagina’s buiten je eigen site. Wat beelden betreft: het helpt als je website veel foto’s en eventueel filmpjes bevat.
Google waardeert nieuwe content op je website
Blog
Nog een aanrader: een blog. Google waardeert het wanneer er regelmatig nieuwe content op een site verschijnt. Zorg er dus voor dat jouw site ook een blog heeft. Voor jou snijdt het mes aan twee kanten, want een blog heeft ook een nuttige functie. Je houdt er namelijk binding met je klanten mee, doordat je in een blog allerlei informatie over (onderdelen van) je bedrijf of jezelf kwijt kunt.
Geoptimaliseerd voor SEO
Zorg er ook voor dat je webpagina’s en blogs SEO-technisch goed ingericht zijn. Dat houdt in dat deze webpagina’s bepaalde zoekwoorden bevatten waardoor jouw potentiële nieuwe klanten op zo’n pagina terechtkomen wanneer ze op dat zoekwoord zoeken. Op die manier komen jouw pagina’s hoger in Google dan die van jouw concurrenten.
Kennis
We kunnen ons voorstellen dat je het lastig vindt om hier zelf mee aan de slag te gaan. Dat is ook niet gek: het vereist bepaalde kennis om ervoor te zorgen dat je bovenaan in Google komt. En hoe kom je tot optimaal geschreven teksten en passend beeldmateriaal voor je site? En waar haal je de tijd vandaan om goede blogs te schrijven? Dit zijn allemaal zaken waar je mogelijk hulp bij kunt gebruiken.
Wij kunnen je helpen
Het goede nieuws: wij kunnen je helpen bij alle onderdelen om van jouw website een succes te maken. Zo kunnen wij een zoekwoordenonderzoek doen om te kijken waar bezoekers van jouw website naar op zoek waren. Zo krijg je inzichten in je website en je publiek, en kunnen we daarop inspelen door aanpassingen te doen. Verder kunnen we webteksten maken waardoor je hoger in Google komt. En als je dat wilt, kunnen we ook, met jouw input, blogartikelen voor je schrijven. Natuurlijk zoeken we er ook de juiste beelden bij. Eventueel kunnen we een fotograaf laten langskomen.
Focus op je werk
Wanneer je samenwerken met ons, kun je je blijven concentreren op datgene waar je goed in bent, en ben je geen tijd kwijt aan iets waarvan je weet dat het belangrijk is, maar waar je eigenlijk geen tijd voor hebt of waar je niet de juiste kennis voor hebt.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.