Je e‑mail marketing uitbesteden: waarom zou je?
Je werkt hard om ervoor te zorgen dat je meer klanten krijgt voor je onderneming. Maar je wilt ook dat je huidige klanten verbonden blijven met je bedrijf. En het maakt daarbij niet uit of dat bijvoorbeeld een winkel is, een praktijk of een salon. Die verbondenheid kun je onder andere bereiken door regelmatig een nieuwsbrief te sturen. Maar hoe doe je dat? Geen nood: je kunt ook je e‑mail marketing uitbesteden!
Betrokken klanten
Een nieuwsbrief is een prima manier om contact te houden met je huidige klanten. Het gaat dan doorgaans om klanten die je niet op dagelijkse basis ziet, maar die wél geïnteresseerd zijn in wat jouw onderneming doet en die op de hoogte gehouden willen worden. Betrokken klanten dus! Die zijn van groot belang voor jou, want ze kennen je al en hebben een positieve associatie met jou en je onderneming.
Wat is een nieuwsbrief?
Laten we eens dieper ingaan op de nieuwsbrief. Dat is een nieuwsbrief via e‑mail die regelmatig gestuurd wordt naar de ontvangers. Geïnteresseerden kunnen zich eenvoudig inschrijven op zo’n nieuwsbrief door op de website aan te geven dat ze de nieuwsbrief willen ontvangen. Dat betekent dus ook dat een mailtje van het bedrijf niet als ‘spam’ wordt gezien, want de ontvanger heeft er zelf voor gekozen om de nieuwsbrieven te krijgen.
Inhoud
Wat staat er nou zoal in een nieuwsbrief? Dat kan van alles zijn. Het meest voor de hand liggend is dat er in een nieuwsbrief aandacht wordt besteed aan nieuws. Bij een winkel kan het dan gaan om een tijdelijke aanbieding of nieuwe producten. Bij een schoonheidssalon kan een nieuwe behandeling worden geïntroduceerd bij het publiek. Ook nieuwe openingstijden kunnen worden aangekondigd.
Succes vergroten
Maar je kunt veel méér doen met een nieuwsbrief. Zo kun je de focus richten op delen van je aanbod op jouw site waar je meer aandacht voor wilt. Het voordeel is daarbij dat je via klikbare links de lezer gelijk naar de betreffende pagina(‘s) van je site kunt leiden. Zo kun je met de nieuwsbrief ervoor zorgen dat je het succes van je onderneming vergroot!
De nieuwsbrief als vorm van e‑mail marketing
Jouw eigen podium
Omdat een nieuwsbrief jouw eigen podium is, kun je zelf kiezen waar je over wilt vertellen. Heb je iets leuks of interessants meegemaakt rond je onderneming of op privégebied? Dan is een nieuwsbrief ideaal om zo’n verhaal te delen, al of niet in combinatie met een blogartikel waar je naar kunt verwijzen. Zo geef je de lezers een kijkje achter de schermen en vergroot je de verbondenheid met je klanten.
Aantrekkelijk
Je ziet: er kan van alles met een nieuwsbrief, een vorm van e‑mail marketing. Het is dan ook belangrijk dat die er verzorgd en aantrekkelijk uitziet en goed geschreven is. En dat die regelmatig verschijnt, maar niet te vaak. En het moeten ook geen ellenlange verhalen op staan, anders loop je het risico dat lezers afhaken en zich uitschrijven. Er moet een goede balans zijn.
Je e‑mail marketing uitbesteden
We kunnen ons voorstellen dat je het te druk hebt om zelf zo’n nieuwsbrief op regelmatige basis op te stellen. Of dat je geen zin hebt om er uitgebreid voor te gaan zitten. Geen nood: je kunt je e‑mail marketing uitbesteden aan ons! Wij hebben uitgebreide ervaring in het presenteren van ondernemingen via e‑mail.
Geen omkijken naar
Hoe gaat het in z’n werk? We bespreken met jou de onderwerpen, schrijven de teksten en maken die op een aantrekkelijk manier op, met jouw logo en huisstijl, en aansprekende foto’s. Die versturen we maandelijks naar de klanten. Zo heb je er geen omkijken meer naar! Op die manier wordt je e‑mail marketing uitbesteden een aantrekkelijke optie.
Vrijblijvend gesprek
Zoek je een marketingcommunicatiebureau voor jouw website en ben je nieuwsgierig naar de manier waarop wij jouw bedrijf kunnen helpen? Dan ontmoeten we je graag! Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.