Communicatiebureau: heldere communicatie
Een communicatiebureau zorgt ervoor dat jij altijd op de juiste manier communiceert met jouw klanten en jouw doelgroep. Hierdoor zorg je ervoor dat jouw bedrijf de autoriteit uitstraalt die het verdient.
Als bedrijf wil je je blijven verbeteren voor je klanten. Dat houdt natuurlijk enerzijds in dat je aanbod in diensten of producten in orde is. Maar anderzijds wil je ook dat je bedrijf de juiste informatie hierover geeft, aan de juiste doelgroepen en op de juiste momenten. En dat ook nog eens met het juiste medium.
Taalfouten
Je communiceert met je bedrijf meer dan je denkt. Wanneer je website of advertentie bijvoorbeeld vol staat met taalfouten, geeft dat niet bepaald een professionele indruk van je bedrijf. De lezer of websitebezoeker kan dan denken dat je bedrijf zelf mogelijk ook niet professioneel opereert. Dat hoeft in werkelijkheid natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar het kan best zo zijn dat potentiële klanten daardoor afhaken.
Perspectief
Je ziet ook vaak dat teksten (waaronder websiteteksten en advertentieteksten) meer gericht zijn op de zender, oftewel het bedrijf of het merk, dan de ontvanger: de kijker of de lezer. Op zich logisch: de zender kent de eigen eigen diensten of producten natuurlijk goed, en is daar trots op. Maar het publiek voelt zich hierdoor minder aangesproken en kijkt, terecht, vanuit het eigen perspectief: ‘Wat kan ik hiermee?’ ‘Zou dit iets voor mij zijn?’ Het kan veel schelen wanneer de zender zich meer in de ontvanger zou verplaatsen.
Duidelijke informatie
Nog een voorbeeld: wanneer op een website ellenlange teksten staan met allerlei uitleg over ingewikkelde zaken, is de kans groot dat de lezer afhaakt. Zo werkt dat namelijk bij websites. Websitebezoekers willen bondige en duidelijke informatie. De rest komt later wel, als er bijvoorbeeld contact is gelegd. Een website is geen tijdschrift.
Het juiste beeld
En vergeet vooral het belang van beeld niet! Een goed en pakkend beeld zegt soms meer dan 1000 woorden. In de huidige ‘beeldcultuur’, waar we snel zijn afgeleid, is het belang van een pakkend beeld voor jouw uitingen niet te onderschatten.
‘Wij zijn er om jou te
ondersteunen in communicatie’
Sociale media
Mogelijk gebruik je Facebook en/of Instagram nog niet om je bedrijf op te presenteren, maar dat kan een heel aantrekkelijk optie voor je zijn. Met een goed uitgekiende marketingcampagne kun je jouw gewenste doelgroep bereiken en ervoor zorgen dat die jouw website bezoekt, wat weer ervoor kan zorgen dat jouw bedrijf meer succes boekt.
Communicatiebureau
Hoe zorg je ervoor dat de teksten van jouw bedrijf foutloos, aantrekkelijk en doeltreffend zijn, en dat het beeldgebruik optimaal is? Door een communicatiebureau in te schakelen! Een goed communicatiebureau staat naast je met advies, ondersteuning en aantrekkelijke content. Content die met de doelgroep in het achterhoofd geschreven is, die op het juiste medium geplaatst wordt en op het juiste tijdstip geplaatst wordt.
Meer tijd, minder zorgen
Wij zorgen ervoor dat potentiële klanten voor jouw bedrijf kiezen, zodat je meer klanten bereikt en meer omzet behaalt. Hierdoor hou je meer tijd over en heb je minder zorgen.
Op ons kantoor werken allerlei specialisten aan jouw marketingcommunicatie. Bij ons werken niet alleen media-adviseurs, redacteuren en vormgevers, maar ook marketeers en merkspecialisten. Wij bieden dus alles voor jouw communicatie onder één dak! Voordelen voor jou:
✓ Eén aanspreekpunt voor inspiratie, creatie en verspreiding
✓ Constante kwaliteit door je eigen team van specialisten
✓ Resultaatgedreven, proactieve en meedenkende partners
✓ Herbruikbare content voor print, online, social en e‑mail
Wij zijn er om jou te helpen met communicatie!
Wil je meer weten of ons en over wat wij allemaal te bieden hebben? Dan ontmoeten we je graag! Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.
Ja, ik wil meer weten!
Dan ontmoeten we je graag! Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.