header vervolgpagina s

Marketing onder controle #5

Even genoeg schermtijd? Dit kun jij doen op offline marketinggebied

Marketing onder controle | 24 augustus 2021

Steeds meer marketing lijkt zich louter online af te spelen. Met reden: het is belangrijk om een goede website te hebben, vindbaar te zijn en zo bereikbaar te zijn voor mensen die jouw producten zoeken. Maar wanneer je het scherm uitzet en de stekker uit het stopcontact haalt, blijkt er zich een hele wereld buiten het scherm om af te spelen. En in die wereld liggen kansen voor je klaar. Welke offline marketingmogelijkheden heb je allemaal? En wanneer pas je deze toe? ForYou Media zet de voor- en nadelen voor je op een rijtje.

offline marketing

Media-inkoop

Laten we beginnen met een klassiekertje: adverteren in de krant. Het lijkt misschien alsof de krant een ouderwets medium is, maar dat is verre van waar. Sterker nog: het aantal advertenties in kranten lijkt zelfs voorzichtig weer te stijgen. Dit komt mede doordat media-inkoop niet enkel meer in kranten plaatsvindt. Er zijn naast kranten vele mogelijkheden in magazines, weekbladen en huis-aan-huisbladen. Als het magazine jouw doelgroep bereikt, doet jouw advertentie dit ook.

Een eigen magazine

Wil je geen ruimte kopen in een magazine? Wat dacht je er dan van om een eigen magazine te maken? Eigen magazines worden al langer gemaakt door bedrijven om zichzelf op de kaart te zetten. Maar het idee dat een eigen magazine gebruikt kan worden als centraal onderdeel van je marketing en communicatie is nog relatief nieuw. Een eigen magazine is een laagdrempelige methode om je bedrijf te presenteren. Je kunt er alles in kwijt: alle informatie over je eigen producten, persoonlijke verhalen over jouw bedrijf en je partners en adviezen voor je klanten. Bovendien kun je jouw magazine laten functioneren als platform voor andere bedrijven om ruimte in te kopen. Zo wordt het magazine betaalbaar én kun je jouw netwerk presenteren aan je klanten. Zo profiteert iedereen mee!

Flyers in de lokale omgeving

Een veelvoorkomende vorm van offline marketing zijn flyers. Flyers zijn vooral geschikt wanneer je een nieuw (lokaal georiënteerd) bedrijf hebt of een bijzondere actie hebt. Je kunt ze uitdelen op straat of, misschien zelfs beter, door de brievenbussen van de buurten rond je zaak schuiven. Het is een vaak relatief goedkope manier om toch nieuwe leads te krijgen. Het feit dat je een offline middel gebruikt, wordt vaak ook gewaardeerd. Het laat zien dat je jouw bedrijf echt serieus neemt en graag de moeite neemt om mensen op te zoeken met jouw producten.

Janna 1 scaled e1625209702434

Janna Stavast
Accountmanager ForYou Magazine

Specialist aan het woord

‘Offline marketing is voorzichtig terug aan het komen. Dat merk ik ook door mijn werk als accountmanager ForYou Magazines. Magazines worden steeds meer gelezen door een brede doelgroep. Het loont dus echt om je hierop te focussen!’

Een billboard langs de weg

Vind je flyers wat te kleinschalig? Wat dacht je van het grote werk? Langs veel Nederlandse wegen staan billboards; veelal elektronisch. Tijdens het rijden valt je oog er automatisch op. En ergens in je achterhoofd blijft de naam toch hangen. Het nadeel van billboards is dat het adverteren erop vaak redelijk prijzig is. Het voordeel is dat je een behoorlijk groot bereik hebt en het een unieke manier is om je bedrijf te presenteren. Dat is waarom wij zelf ook de proef op de som hadden genomen. Heb je het bord gezien, op de rijkswegen van Noord-Nederland?

Deelname aan een beurs

Het is misschien een tijdje geleden dat je op een beurs bent geweest. De coronacrisis heeft er helaas voor gezorgd dat beurzen tijdelijk niet konden plaatsvinden. Maar de wereld lijkt zich langzaam weer te openen, en het is slechts een kwestie van tijd voor ook de beurzen terugkeren. Vindt er eentje plaats die past bij jouw branche? Overweeg dan ook aanwezig te zijn! Je kunt jouw bedrijf presenteren met een eigen stand en misschien gratis demosessies geven of producten samplen. Wil je geen stand? Dan kan het geen kwaad om toch te gaan – wie weet welke netwerkkansen er zijn!

Mond-tot-mond reclame

Mond-tot-mondreclame is misschien wel de meest waardevolle marketing die er is. Je kunt die niet kopen. Je kunt die moeilijk stimuleren. Maar er is weinig marketing die zo krachtig is als een klant die een vriend, familielid of collega jouw bedrijf aanraadt. Het advies van de mensen die dicht bij ons staan nemen we graag ter harte. En voor je het weet staan ze voor de deur. Wil je zoveel mogelijk mond-tot-mondreclame? Dat krijg je door zoveel mogelijk klanten te krijgen. En daar helpen we je graag bij.

Jouw partner in effectieve communicatie

Of je nu op zoek bent naar offline of online marketing: ForYou Media is jouw partner in effectieve communicatie. Wij helpen je met onze producten graag om je bedrijf te laten groeien en jouw bedrijf op topniveau te presenteren. Hoe kunnen wij je helpen? Neem contact met ons op en we bekijken graag jouw mogelijkheden!

Wil je nog meer bereiken met jouw marketing? Kies dan 1 van onze 10 gratis proefpakketten. Zo kun je vrijblijvend kennismaken met nieuwe mogelijkheden. Welk pakket ga jij proberen?

Delen