De onderwerpen om deze zomer over te bloggen
Zomer is komkommertijd. Dus: lekker uitrusten en de boel de boel laten. Maar om na de zomer weer aan de slag te kunnen, wil je wel dat je onderneming zichtbaar blijft. Want op die manier blijf je je doelgroep boeien en binden, en keren ze ook weer bij je terug. Jouw marketing helpt hierbij. Bijvoorbeeld in de vorm van bloggen of social media.
Focus op zichtbaarheid en naamsbekendheid
Hoe zorg je ervoor dat jouw zichtbaarheid en naamsbekendheid op peil blijft? Dat doe je bijvoorbeeld door regelmatig nieuwe berichten te plaatsen op je blog en social media. De grootste uitdaging is vaak: inspiratie. Daar zijn inhakers uitstekende hulpmiddelen voor!
De inhakers van de komende maanden
Ieder seizoen liggen er kant-en-klare onderwerpen op ons te wachten. Bijna iedere dag heeft wel een thema. We hebben de meest relevante hieronder voor je op een rijtje gezet. Dit zijn de inhakers van deze maanden:
- 7 juli: Wereld kusdag
- 24 juli: start van de bouwvak
- 30 juli: Dag van de Vriendschap
- 13 augustus: Dag van de Linkshandigen
- 15 augustus: Nationale Relax Dag
- 7 september: Duurzame Dinsdag
- 12 september: Dag van de Grootouders
- 21 september: Prinsjesdag
- 22 september: start van de herfst
Cliché of geen cliché?
Met een beetje creativiteit en de inhakers in het achterhoofd schrijven blogs en socialmediaposts zichzelf bijna. Een cliché hoef je hierbij echt niet te schuwen. Sommige clichés bestaan met een reden. Om een goede blog of post te schrijven, moet je op de stoel van de lezer gaan zitten. En in diens plaats, wil je in deze periode toch ook niets liever dan lekker lezen over zon, vakantie en ontspanning?
Wissel blogs over de actualiteit af met onderwerpen die altijd relevant zijn
Bloggen over ‘evergreen’ content
Inspelen op de actualiteit werkt goed voor de korte termijn. Maar zoom ook uit. Want alleen aandacht voor de korte termijn zorgt ervoor dat onderwerpen sneller verouderd raken. Een paar maanden nadat het onderwerp de actualiteit heeft verlaten, worden ze niet meer aangeklikt. Wissel daarom blogs over de actualiteit af met onderwerpen die altijd relevant zijn (‘evergreen’). Zo hebben je bezoekers altijd iets om over door te lezen.
Hergebruiken loont
Om jezelf niet met extra werk op te zadelen in de zomer, is het slim om je content te hergebruiken. Doodzonde om een mooi stukje tekst te verwaarlozen. Deel je blog daarom op social media en, extra tip, zet er een vraag bij. Vraag bijvoorbeeld je volgers om hun mening of vraag of ze zelf adviezen hebben. Meer interactie zorgt ervoor dat je bericht meer mensen bereikt, wat ook meer lezers kan opleveren.
Eens sparren?
Wil jij ook beginnen met bloggen, maar mis je de inspiratie of creativiteit? Of wil je sowieso eens sparren over jouw marketingcommunicatie? Neem dan gerust contact op. We denken graag met je mee!