De infographic
Met een infographic breng je informatie op een visuele manier over, waardoor die er aansprekend uitziet. Soms wil je iets inhoudelijks naar voren brengen, maar wil je hier niet te veel woorden aan wijden. Woorden kunnen namelijk afleiden. Beelden spreken soms meer tot de verbeelding. Infographics brengen de twee mooi samen. Het is eigenlijk een andere manier om informatie te presenteren. ‘Met kleur, grafiekjes, tekeningen en kaders zorg je ervoor dat iemand precies komt te weten wat diegene moet weten, zonder te veel te lezen,’ zegt Leoni, coördinator vormgeving bij ForYou Media. Win-win!
Video
Streaming services, TikTok, Instagram en YouTube: allemaal razend populaire platformen die één ding gemeen hebben. Ze zijn allemaal gericht op beelden. Een video heeft als geen ander de mogelijkheid om herkenning te creëren bij je doelgroep. Het wekt bovendien vertrouwen in je merk, omdat je jezelf op een professionele manier laat zien. Zelfs een korte video van ongeveer een minuut die je publiceert op social media kan al jouw boodschap naar voren brengen, klanten inspireren en een positieve indruk achterlaten.
Social media posts
Veel socialmediaberichten zijn tekstjes. Leoni: ‘Je kunt bijvoorbeeld een verhaaltje, een citaat of een losse ervaring delen. Het beste is alleen om tekst en beeld te combineren. Op deze manier trek je de aandacht, kun je een boodschap nog beter naar voren brengen en zorg je ervoor dat jouw stijl onthouden wordt. Doe er een schepje bovenop en deel een animatie op social media. Iets wat beweegt trekt direct de aandacht. ‘Stopkracht’ noemen we dat: iets waardoor mensen stoppen met scrollen door eindeloze social media posts.’
Nieuwsbrief
Nieuwsbrieven? Wie leest er nog nieuwsbrieven? Misschien wel meer mensen dan je denkt. Een succesvolle nieuwsbrief wordt door ongeveer 10 tot 20% van de ontvangers geopend. Iets minder mensen lezen de brief ook daadwerkelijk. Een nog kleiner percentage klikt vanuit de nieuwsbrief door naar je website. Dat betekent alleen niet dat het nutteloos is om de nieuwsbrief te maken. Integendeel. Je hebt juist een vaste groep betrokken lezers die niet alleen geïnteresseerd zijn in je nieuwsbrief, maar ook hierdoor sneller producten bij je afnemen. En de mensen die je nieuwsbrief niet openen? Die zien jouw naam toch steeds weer voorbijkomen. Zo blijf je toch bij hen onder de aandacht.
Quiz
Quizjes hoeven niet enkel te zijn voor welke Disney-prinses je bent of wat jouw ideale vakantiebestemming zou zijn. Je kunt het ook voor B2C-doeleinden gebruiken. Een quiz kan hierbij verschillende doelen hebben. Je kunt op een grappige manier de kennis van je klanten testen. De quiz kan ook een serieuzer doel hebben. Je kunt bijvoorbeeld enkele vragen stellen om je klanten uiteindelijk te laten ontdekken welk product het beste bij ze past. Of vraag oprecht de mening van je klanten. Hun mening is goud waard!
Ervaringsverhalen
‘Een ervaring van een van je klanten delen werkt vaak nog beter dan zelf je mooie resultaten delen via een van je kanalen,’ licht Leoni toe. ‘Het liefst in zijn of haar woorden. Ervaringen van anderen hebben een grote overtuigingskracht. Wie geloof je eerder: een bedrijf zelf of een goede kennis die de producten aanraadt?’
Podcast
Podcasts, audio-uitzendingen die je op ieder moment kunt luisteren, zijn razend populair geworden. Je kunt een podcast eigenlijk altijd luisteren wanneer je een momentje over hebt. Onderweg naar je werk, tijdens het schoonmaken of koken, of in de avond nog even voordat je naar bed gaat. Hierdoor is het delen van een podcast met adviezen en verhalen niet eens zo’n slecht idee voor jouw bedrijf. Toegegeven, het kost tijd om te maken, maar het is zeker iets om over na te denken.
Laat je ontzorgen
Geen tijd om met content bezig te zijn? ForYou Media is jouw partner op het gebied van marketing en communicatie. Wij helpen je graag met het creëren van verschillende vormen van content, zoals social media content, video’s en ervaringsverhalen. Door je hierin te laten ontzorgen en je social media marketing uit te besteden, hou jij tijd over om met je klanten bezig te zijn. En dat is waar het uiteindelijk om draait. Neem daarom contact met ons op!