Met welke vraag kwam Lootskliniek binnen?
Bij Lootskliniek sprong direct de vonk over toen ze het ForYou Magazine zagen. Daar wilden zij ook in! Sharif trok eropuit richting Reeuwijk en ging met Miriam en Noortje in gesprek over de structurele communicatie vanuit de kliniek. Lootskliniek is een dermatologische kliniek en helpt mensen met verschillende huidaandoeningen. De kliniek trekt veel nieuwe cliënten en omdat zij op doorverwijzing komen lijkt marketing misschien overbodig, maar het tegenovergestelde is waar!
Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?
Tijdens het gesprek kwamen Miriam, Noortje en Sharif tot de conclusie dat het goed is om eerst de social media kanalen te updaten en daarop actief te gaan posten. Er is tenslotte zoveel te vertellen over huidaandoeningen! Dit doen we zowel op de tijdlijn van de bekende social media kanalen als middels campagnes om de naamsbekendheid te vergroten.
Wat zijn de resultaten van deze aanpak?
Noortje was erg geholpen met deze ondersteuning, omdat dit weer tijd scheelt in de dagelijkse werkzaamheden en Miriam merkt als dermatoloog dat steeds meer cliënten de weg weten te vinden naar Lootskliniek.
Wat zijn de plannen voor de toekomst?
Nu we al ruim een halfjaar samenwerken, hebben we aanzienlijk vertrouwen in elkaar opgebouwd, en daarom hebben we besloten om onze samenwerking uit te breiden. De socials blijven, maar we zijn ook bezig met een nieuwe website en met SEO om de website goed vindbaar te maken, aangezien Lootskliniek nog niet lang bestaat: nu ruim een jaar. Wellicht komen er nog leuke uitbreidingen aan in diensten vanuit zowel Lootskliniek als ForYou Media!