Waarom een blog?
Allereerst is een blog een persoonlijke tekst van jou als ondernemer, waarin je vertelt over je bedrijf. Dat kan van alles zijn. Natuurlijk kun je er nieuwtjes in kwijt, maar je kunt ook een bepaald product of een bepaalde dienst uitvoeriger bespreken. Zo’n blog is dan een verdieping van de informatie die al op een andere plek op je site staat. Erg leuk voor je (potentiële) klanten. Zo komen ze meer te weten over jou en zijn ze sneller geneigd om de dienst af te nemen of een product te kopen.
Autoriteit
Omdat je een deel van jouw kennis van jouw producten of diensten verspreidt in blogartikelen, zullen de lezers jou als autoriteit zien. En daardoor kun je het succes van jouw onderneming vergroten. Wie op het internet zoekt naar producten of diensten die jij aanbiedt, zal de keuze eerder laten vallen op een ondernemer met kennis van zaken, die betrouwbaar overkomt. En daar kan jouw blog bij helpen! Het simpele feit dat je een blog op je site hebt, kan ervoor zorgen dat je een voordeel hebt ten opzichte van concurrenten die geen blog hebben.
Google let op
Wanneer je om de zoveel tijd een nieuwe blog op je site plaatst, houd je binding met je publiek. Je volgers kunnen dan regelmatig iets nieuws lezen wat hen zou kunnen interesseren. En, waar je mogelijk nog niet aan gedacht hebt: je site komt hoger op de resultatenlijst van Google te staan wanneer je geregeld iets nieuws op je site zet. Dat is dus een extra goede reden om te beginnen met bloggen!
Abonnement voor blogartikelen
We kunnen ons voorstellen dat je zelf niet de tijd hebt om regelmatig blogartikelen te schrijven. Of je vindt, of weet van jezelf, dat je geen goede schrijver bent. Dat hoeft geen probleem te zijn. Ieder z’n vak… Wij kunnen je helpen met je blogartikelen, in de vorm van een blogabonnement. Als je voor dit abonnement kiest, maken we eens in de drie maanden drie blogartikelen voor je, die we ook op je site kunnen plaatsen. Neem contact op en laat ons het werk doen!