Offline marketing? Dit kun jij doen!

Marke­ting verplaatst zich, zoals zoveel dingen, steeds meer naar het inter­net en dat is niet zonder reden. De klant trekt tenslotte ook steeds meer naar het inter­net. Je scherm­tijd liegt er niet om. Daarom is het belang­rijk om bereik­baar te zijn voor mensen die jouw product of dienst zoeken, bijvoor­beeld door een goede website te hebben en vindbaar te zijn. Maar jouw marke­ting stopt niet wanneer het scherm uitgaat en de stekker uit het stopcon­tact gehaald. En dáár liggen kansen.

Offline marketing? Dit kun jij doen!

Marke­ting verplaatst zich, zoals zoveel dingen, steeds meer naar het inter­net en dat is niet zonder reden. De klant trekt tenslotte ook steeds meer naar het inter­net. Je scherm­tijd liegt er niet om. Daarom is het belang­rijk om bereik­baar te zijn voor mensen die jouw product of dienst zoeken, bijvoor­beeld door een goede website te hebben en vindbaar te zijn. Maar jouw marke­ting stopt niet wanneer het scherm uitgaat en de stekker uit het stopcon­tact gehaald. En dáár liggen kansen.

Krantadvertenties

Adver­te­ren in de krant klinkt en voelt misschien ouder­wets, maar dat is verre van waar. Sterker nog, het aantal adver­ten­ties in kranten lijkt zelf voorzich­tig te stijgen. Dat komt omdat reclame op papier door sommige lezers als betrouw­baar­der wordt gezien. Past een krant niet bij jouw doelgroep, dan heb je nog zat andere opties om te adver­te­ren, zoals:

  • Magazi­nes
  • Weekbla­den
  • Huis-aan-huisbla­den

Een eigen magazine

Wil je geen ruimte kopen in een magazine, of borrel je over van ideeën voor je eigen drukwerk? Wat dacht je van een eigen magazine? Met een eigen magazine zet je jezelf op de kaart. Een eigen magazine is een laagdrem­pe­lige methode om je bedrijf te presen­te­ren. Geef er infor­ma­tie over je produc­ten en diensten, deel persoon­lijke verha­len of geef tips aan je klanten. Gebruik je magazine als platform voor andere bedrij­ven om ruimte in te kopen. Zo wordt het magazine betaal­baar én presen­teer je je netwerk aan je klanten. Win-win!

Flyers & boekjes

Een veelvoor­ko­mende vorm van offline marke­ting zijn flyers en boekjes. Deze vormen van print zijn vooral geschikt wanneer je een bijzon­dere actie hebt of een onder­deel van je bedrijf wilt uitlich­ten. Maak een boekje met prakti­sche tips voor je klanten om toe te passen. Geef ze weg op een beurs, deel ze uit of schuif ze door de brievenbus.

Een billboard

Ga je gelijk voor het grote werk, dan ga je voor een billboard. Langs veel Neder­landse wegen staan billboards; veelal elektro­nisch. Tijdens het rijden valt je oog er automa­tisch op en ergens in je achter­hoofd blijft dat beeld hangen. Het nadeel? Adver­te­ren op billboards is vaak prijzig, maar het zorgt voor een groot bereik.

Mond-tot-mond reclame

Misschien wel de meest waarde­volle vorm van reclame die er is, is mond-tot-mondre­clame. Een positieve ervaring kun je niet afkopen en moeilijk stimu­le­ren. Weinig marke­ting is zo krach­tig als een vriend, familie­lid of collega die jouw dienst of product aanbe­veelt. We nemen het advies van de mensen om ons heen toch sneller ter harte. Zoveel mogelijk mond-tot-mondre­clame bereik je door een positieve ervaring te verzor­gen én zoveel mogelijk klanten te krijgen. Dat laatste, daar helpen we je graag bij.

Effectief offline

Of je nu overweegt online, offline of all-round te adver­te­ren, we maken het graag voor je waar. Neem contact op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen!

Delen
Latest Blog Post Image

Ook leuk om te lezen

ForYou Media staat voor het creëren en verspreiden van inspirerende verhalen. Daarom kun je hier iedere week een nieuw blogartikel lezen op het gebied van marketingcommunicatie.

We voorzien je graag van gratis advies, inspirerende artikelen, leuke succesverhalen, handige checklijsten en praktische kennis.