De juiste content marketing strategie voor jou
Ondernemers willen onder de aandacht blijven van hun klanten én onder de aandacht komen van potentiële nieuwe klanten. Dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo. Alleen zijn er tegenwoordig veel meer manieren om dat te bereiken. Wat al die manieren gemeen hebben, is dat het gaat om content, oftewel teksten, afbeeldingen en filmpjes die iets communiceren. Wij kunnen je helpen bij de juiste content marketing strategie voor jouw bedrijf!
In contact blijven
Als ondernemer is het belangrijk dat je in contact blijft met je huidige klanten, anders loop je het risico dat je ze verliest aan een concurrent. Hoe zorg jij ervoor dat je een band met je klanten onderhoudt? Je kunt je bedrijfspagina op Facebook geregeld voorzien van een nieuw bericht, waarin je je volgers op de hoogte houdt van nieuws of aanbiedingen.
Adverteren op social media
Nadeel van tijdlijnberichten op Facebook is dat die voornamelijk gezien worden door je huidige klanten. Je bereikt er geen nieuwe klanten mee. Het wordt al anders wanneer je op Facebook en/of Instagram adverteert. Dan worden je advertenties gezien door de doelgroep die ingesteld is. Dat is een mooi aspect van adverteren op social media: je kiest zelf wie jouw advertenties te zien krijgen.
Blog
Een andere manier om de aandacht te vestigen op je onderneming is door regelmatig een blog op je site te plaatsen. Hiermee kun je van alles, zoals nieuwsberichten plaatsen, maar ook bijvoorbeeld uitleggen hoe je te werk gaat. En het mooie van blogs is dat ze erg gewaardeerd worden door Google: websites met regelmatig nieuwe content belanden hoger in de zoekresultatenlijst. En wanneer je een tijdlijnbericht laat linken naar een blog, sla je twee vliegen in één klap!
Nieuwsbrief
Misschien had je er nog aan gedacht, maar je zou ook kunnen overwegen regelmatig een nieuwsbrief te versturen naar je klanten. Hiermee hou je geïnteresseerde klanten op de hoogte van nieuws en andere wetenswaardigheden over je bedrijf. Je zou zelfs, afhankelijk van de aard van je onderneming, speciale acties kunnen opzetten waarvan geabonneerden op de nieuwsbrief profiteren.
Teksten en beelden die de juiste uitstraling hebben
Content voor de juiste doelgroep
Voor al deze manieren van contact houden is content nodig. Daarbij is het belangrijk dat die gemaakt wordt met de doelgroep in het achterhoofd. Dat is soms niet eens zo eenvoudig. Hoe leg je kort en goed aan potentiële klanten uit wat je doet en hoe verleid je hen ertoe om verder te kijken op je website? En welke beelden gebruik je daarbij? Er moeten allerlei keuzes gemaakt worden die passen bij jou en je bedrijf. Je hebt dus een contentstrategie nodig.
Content marketing strategie
Vind je het lastig om zelf content te maken of heb je er de tijd niet voor? En vraag je je af welke manieren van content marketing de beste voor jouw bedrijf zijn? Dan is het verstandig om een content marketing bureau in te schakelen. Wij kunnen, op basis van jouw bedrijf en jouw wensen, een passende content marketing strategie samenstellen, waarbij we teksten maken en beelden gebruiken die de juiste uitstraling hebben.
Alle soorten content
We kunnen content maken voor alle soorten uitingen die genoemd zijn, van tijdlijnberichten voor Facebook en teksten voor Facebookcampagnes tot nieuwsbrieven en blogartikelen. Natuurlijk gaat alles in overleg met jou: we bespreken je doelstellingen en wensen, en vervolgens maken we een content marketing strategie die daarop aansluit. En dan gaan we aan de slag met de invulling daarvan: de content zelf. Die kunnen we naar je toe sturen, maar we kunnen die ook zelf plaatsen, wanneer je dat wilt.
Ja, ik wil meer weten!
Ben je nieuwsgierig naar de manier waarop wij een contentstrategie voor jouw bedrijf uitstippelen? Dan ontmoeten we je graag! Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.