Casus Utrechtse Schoonheid
Alweer jaren geleden stond schoonheidssalon Utrechtse Schoonheid voor het eerst met een artikel in ForYou Magazine te staan. Omdat het beoogde effect, meer naamsbekendheid en meer klanten, na een aantal publicaties niet behaald werd, ging marketingcommunicatieadviseur Raymond met Annelies, eigenaar, in gesprek over andere manieren om haar doel te bereiken.

Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?
Hoewel Annelies besefte dat ze meer aandacht aan het hele onlinegebeuren moest besteden, kostte dit haar te veel tijd. Raymond wist haar een voorstel te doen waarin zij helemaal ontzorgd kon worden en kwam met de volgende marketingstrategie:
- blogs die de website vindbaarder maken
- met marketeer Sabine werken aan een betere SEO-waarde, zodat de website hoger in zoekmachines komt
- tijdlijnberichten en campagnes op social media die interactie stimuleren en naamsbekendheid vergroten
- websiteteksten die redacteur Angela outside in schrijft, zodat dit de doelgroep aanspreekt én die de juiste zoekwoorden bevatten waardoor ze beter vindbaar zijn door zoekmachines








Wat zijn de resultaten van deze aanpak?
De zichtbaarheid is vergroot en de site wordt online beter gevonden op verschillende zoekopdrachten, omdat we veel content hebben gemaakt. Met social media hebben we een switch gemaakt van tijdlijnberichten naar campagnes. Zo kunnen we de socialmediaberichten nog meer inzetten om bepaalde traffic te genereren en specifieke klanten aan te trekken.
Wat brengt de toekomst?
Het doel is dat wij ook andere zaken, zoals websitebeheer en Google Ads, uiteindelijk allemaal voor Utrechtse Schoonheid kunnen verzorgen. Wanneer je als bedrijf één vaste basispartner hebt, bereik je een zo efficiënt mogelijke marketingcommunicatie tegen zo laag mogelijke kosten. Een win-winsituatie.
