Casus Utrechtse Schoonheid

Alweer jaren geleden stond schoon­heids­sa­lon Utrechtse Schoon­heid voor het eerst met een artikel in ForYou Magazine te staan. Omdat het beoogde effect, meer naams­be­kend­heid en meer klanten, na een aantal publi­ca­ties niet behaald werd, ging marke­ting­com­mu­ni­ca­tie­ad­vi­seur Raymond met Annelies, eigenaar, in gesprek over andere manie­ren om haar doel te bereiken.


smartphones met content Utrechtse Schoonheid

Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?

Hoewel Annelies besefte dat ze meer aandacht aan het hele online­ge­beu­ren moest beste­den, kostte dit haar te veel tijd. Raymond wist haar een voorstel te doen waarin zij helemaal ontzorgd kon worden en kwam met de volgende marketingstrategie:

  1. blogs die de website vindbaar­der maken
  2. met marke­teer Sabine werken aan een betere SEO-waarde, zodat de website hoger in zoekma­chi­nes komt
  3. tijdlijn­be­rich­ten en campag­nes op social media die inter­ac­tie stimu­le­ren en naams­be­kend­heid vergroten
  4. websi­te­tek­sten die redac­teur Angela outside in schrijft, zodat dit de doelgroep aanspreekt én die de juiste zoekwoor­den bevat­ten waardoor ze beter vindbaar zijn door zoekmachines

Wat zijn de resultaten van deze aanpak?

De zicht­baar­heid is vergroot en de site wordt online beter gevon­den op verschil­lende zoekop­drach­ten, omdat we veel content hebben gemaakt. Met social media hebben we een switch gemaakt van tijdlijn­be­rich­ten naar campag­nes. Zo kunnen we de social­m­e­dia­be­rich­ten nog meer inzet­ten om bepaalde traffic te genere­ren en speci­fieke klanten aan te trekken.

Wat brengt de toekomst?

Het doel is dat wij ook andere zaken, zoals websi­te­be­heer en Google Ads, uitein­de­lijk allemaal voor Utrechtse Schoon­heid kunnen verzor­gen. Wanneer je als bedrijf één vaste basis­part­ner hebt, bereik je een zo effici­ënt mogelijke marke­ting­com­mu­ni­ca­tie tegen zo laag mogelijke kosten. Een win-winsituatie.

uiting Utrechtse Schoonheid
Leoni