Met welke vraag kwam Zwemschool VetCool binnen?
Eigenaresse Monique Bruin van Zwemschool VetCool wilde graag een nieuwe website hebben voor haar zwemschool. Eentje die overzichtelijker is, maar ook de koppeling kon leggen met ‘Zwemscore’, de methode die ze gebruikt. En, ook erg belangrijk: eigen fotografie. Na een verkennend gesprek met Paul en Aurora resulteerde dit in een gave, nieuwe website.
Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?
Na livegang van de website was het tijd voor de volgende stappen. In een adviesgesprek met Aurora en Raymond sprak Monique de wens uit om meer zwemdocenten te kunnen opleiden en om de naamsbekendheid te vergroten. Wij adviseerden om te gaan adverteren op social media. Een schot in de roos, want vele aanmeldingen stroomden binnen.
In de zomer van 2023 breidde Zwemschool VetCool uit met een tweede vestiging in Groningen: Zernike. Omdat de lesaanpak wat varieert ten opzichte van de vestiging in Groningen-Zuid besloten we hiervoor een nieuwe website te maken, en ook voor deze vestiging te adverteren op social media om zowel de andere lesaanpak bij Zernike centraal te zetten als de ruimte voor nieuwe kinderen binnen het lesrooster.
Bij uitbreiding hoort ook een vernieuwde strategie. Dus na livegang van deze website zijn Sabine en Mariëlle bij Monique langs geweest voor een brainstormsessie en een supergezellig gesprek. Monique zit boordevol ideeën en op basis daarvan gaan we de socialmediacampagnes nog scherper inzetten en gaan we aan de slag met de vindbaarheid (SEO) van de website met eenmalig een zoekwoordenonderzoek om te inventariseren waarop de zwemschool gevonden wordt.








Wat zijn de resultaten van deze aanpak?
De zichtbare resultaten zijn de websites waar ouders hun kinderen kunnen aanmelden voor zwemles. De campagnes die we voor Groningen-Zuid hebben gedaan voor het aantrekken van zwemdocenten waren zó succesvol dat we ze voortijdig konden stopzetten, omdat er meteen reacties op kwamen en Monique gekwalificeerde mensen had gevonden. Maar ook de andere campagnes voor de locatie Zernike liepen erg goed qua bereik en aantal klikken naar de website. Veel ouders uit Groningen en omstreken hebben de weg naar Zwemschool VetCool dan ook al gevonden.
