Met welke vraag kwam Zwemschool VetCool binnen?

Eigena­resse Monique Bruin van Zwemschool VetCool wilde graag een nieuwe website hebben voor haar zwemschool. Eentje die overzich­te­lij­ker is, maar ook de koppe­ling kon leggen met ‘Zwemscore’, de methode die ze gebruikt. En, ook erg belang­rijk: eigen fotogra­fie. Na een verken­nend gesprek met Paul en Aurora resul­teerde dit in een gave, nieuwe website.


Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?

Na livegang van de website was het tijd voor de volgende stappen. In een advies­ge­sprek met Aurora en Raymond sprak Monique de wens uit om meer zwemdo­cen­ten te kunnen oplei­den en om de naams­be­kend­heid te vergro­ten. Wij adviseer­den om te gaan adver­te­ren op social media. Een schot in de roos, want vele aanmel­din­gen stroom­den binnen.

In de zomer van 2023 breidde Zwemschool VetCool uit met een tweede vesti­ging in Gronin­gen: Zernike. Omdat de lesaan­pak wat varieert ten opzichte van de vesti­ging in Gronin­gen-Zuid beslo­ten we hiervoor een nieuwe website te maken, en ook voor deze vesti­ging te adver­te­ren op social media om zowel de andere lesaan­pak bij Zernike centraal te zetten als de ruimte voor nieuwe kinde­ren binnen het lesrooster.

Bij uitbrei­ding hoort ook een vernieuwde strate­gie. Dus na livegang van deze website zijn Sabine en Mariëlle bij Monique langs geweest voor een brain­storm­ses­sie en een super­ge­zel­lig gesprek. Monique zit boorde­vol ideeën en op basis daarvan gaan we de social­m­e­dia­cam­pag­nes nog scher­per inzet­ten en gaan we aan de slag met de vindbaar­heid (SEO) van de website met eenma­lig een zoekwoor­den­on­der­zoek om te inven­ta­ri­se­ren waarop de zwemschool gevon­den wordt.

Wat zijn de resultaten van deze aanpak?

De zicht­bare resul­ta­ten zijn de websi­tes waar ouders hun kinde­ren kunnen aanmel­den voor zwemles. De campag­nes die we voor Gronin­gen-Zuid hebben gedaan voor het aantrek­ken van zwemdo­cen­ten waren zó succes­vol dat we ze voortij­dig konden stopzet­ten, omdat er meteen reacties op kwamen en Monique gekwa­li­fi­ceerde mensen had gevon­den. Maar ook de andere campag­nes voor de locatie Zernike liepen erg goed qua bereik en aantal klikken naar de website. Veel ouders uit Gronin­gen en omstre­ken hebben de weg naar Zwemschool VetCool dan ook al gevonden.

Zwemschool VetCool

En wat is jóúw vraag?

En wat is jóúw vraag?