Met welke vraag kwam Beauty Trade Professionals binnen?
Beauty Trade Professionals is dé organisatie die zich inzet voor de professionalisering van de Nederlandse beautybranche. Sharif had al een tijdje contact met Maddy Weide. Zij is één van de drijvende krachten achter onder andere de Beauty Award, georganiseerd door Beauty Trade Professionals. Maddy wilde de bekendheid van De Beauty Award graag vergroten bij de beautyspecialisten en bij de consument, zodat zij weten naar welke specialist zij toe moeten. Toen Maddy besloot het groter aan te willen pakken voor de awards, was er eerst meer bekendheid en zichtbaarheid bij de schoonheidssalons en consumenten nodig.
Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?
Na een aantal keer bij de Beauty Award aanwezig te zijn geweest, wist Sharif precies wat er nodig was: aandacht op social media. Tijdlijn om binding te houden met de mensen die de Beauty Award kennen en campagne om specialisten en consumenten te bereiken die nog niet bekend zijn met de Beauty Award.






Wat zijn de resultaten van deze aanpak?
De bekendheid is gestegen, het aantal deelnemers is toegenomen en er is een grote groep mensen bijgekomen die mega enthousiast is voor de award. Ook meer consumenten weten wat de Beauty Award inhoudt en vooral wat dit voor hun betekent als zij naar een beautyspecialist toe gaan.
Wat zijn de plannen voor de toekomst?
Op dit moment is Maddy volop bezig met de voorbereidingen voor de Beauty Award in 2024. Ondertussen blijven we volop aan de socials werken, zodat Beauty Trade Professionals alleen maar verder blijft groeien!
