Met welke vraag kwam Beauty Trade Professionals binnen?

Beauty Trade Profes­si­o­nals is dé organi­sa­tie die zich inzet voor de profes­si­o­na­li­se­ring van de Neder­landse beauty­bran­che. Sharif had al een tijdje contact met Maddy Weide. Zij is één van de drijvende krach­ten achter onder andere de Beauty Award, georga­ni­seerd door Beauty Trade Profes­si­o­nals. Maddy wilde de bekend­heid van De Beauty Award graag vergro­ten bij de beauty­spe­ci­a­lis­ten en bij de consu­ment, zodat zij weten naar welke speci­a­list zij toe moeten. Toen Maddy besloot het groter aan te willen pakken voor de awards, was er eerst meer bekend­heid en zicht­baar­heid bij de schoon­heids­sa­lons en consu­men­ten nodig.


Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?

Na een aantal keer bij de Beauty Award aanwe­zig te zijn geweest, wist Sharif precies wat er nodig was: aandacht op social media. Tijdlijn om binding te houden met de mensen die de Beauty Award kennen en campagne om speci­a­lis­ten en consu­men­ten te berei­ken die nog niet bekend zijn met de Beauty Award.

Wat zijn de resultaten van deze aanpak?

De bekend­heid is geste­gen, het aantal deelne­mers is toege­no­men en er is een grote groep mensen bijge­ko­men die mega enthou­si­ast is voor de award. Ook meer consu­men­ten weten wat de Beauty Award inhoudt en vooral wat dit voor hun betekent als zij naar een beauty­spe­ci­a­list toe gaan.

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

Op dit moment is Maddy volop bezig met de voorbe­rei­din­gen voor de Beauty Award in 2024. Onder­tus­sen blijven we volop aan de socials werken, zodat Beauty Trade Profes­si­o­nals alleen maar verder blijft groeien!

En wat is jóúw vraag?

En wat is jóúw vraag?