Met welke vraag kwam IQ Balance binnen?
Een goed gevulde site met relevante informatie. Dat was de eerste wens van Rabea, eigenaar van het wellnessbedrijf IQ Balance. Daarom begonnen onze redacteurs met het schrijven van blogs. In gesprek met onze redactie gaf Rabea aan dat de website en andere communicatieuitingen wel wat meer structuur mochten hebben. Heldere vraag, daar denken we graag in mee.
Wat was het advies dat wij gegeven hebben?
In gesprek met Rabea van IQ Balance werd duidelijk dat ze barstte met ideeën, maar moeite had dit te ordenen. Ons advies? Begin met een merkpositionering. Zo breng je duidelijk in kaart wie IQ Balance nou eigenlijk is. Naar aanleiding daarvan vond een hele vernieuwing plaatsen: een nieuw logo, dat direct aanspreekt. Een sprankelende website, die overzichtelijk en gemakkelijk te navigeren is en regelmatig geoptimaliseerd wordt conform ons SEO-abonnement. Maandelijkse nieuwsbrieven, met de nieuwste updates en vernieuwingen. Maar ook social media campagnes, om de services en identiteit van IQ Balance in kaart te brengen. Inmiddels is de samenwerking uitgebloeid tot een mooi pakket, met eenheid in uitstraling, structuur en outside-in communicatie.


Wat zijn de resultaten van deze aanpak?
De reacties die Rabea krijgt zijn lovend, zegt Mariëlle, zowel over het uiterlijk als de stroom aan content. Er zit meer synergie in de communicatie.







