‘Ze waren onze redder in nood’
‘ForYou Media was onze redder in nood. Als zij niet hadden willen inspringen op het moment dat er bij ons een probleem ontstond en we drie of vier weken voor de deadline zaten, had ons magazine OndernemersZINe niet gemaakt kunnen worden’, blikt Ramona van Urk, één van de stuwende krachten achter het blad, opgelucht terug.
Magazine
Ramona had in het verleden al eens contact gehad met Paul, de eigenaar van ForYou Media. ‘Ik wilde toen een magazine laten maken – overigens een heel ander magazine dan het OndernemersZINe hoor – en Paul is hier toen zelfs nog langs geweest. Maar toen kwam corona en is alles stilgezet. En het is er daarna ook niet meer van gekomen.’
Voor en door ondernemers
Intussen ontstond er een nieuw idee: een magazine voor en door ondernemers. ‘We hadden al een team om ons heen verzameld’, vertelt Ramona verder. ‘We waren ook al een heel eind op weg toen vlak voor de deadline onze tekstschrijver uitviel. Waar moesten we zo snel iemand vandaan halen die nog even tien teksten voor ons kon schrijven? Toen moest ik ineens aan Paul denken. Ik heb contact gezocht en hem het dilemma voorgelegd. Hij begreep ons, hij was echt onze redder in nood. En dit was natuurlijk meteen een mooie oefening om te zien of we dat andere magazine ook samen kunnen doen’, lacht Ramona.
‘Waar moesten we zo snel iemand vandaan halen die snel tien teksten voor ons kon schrijven?’
- Ranoma van Urk – OndernemersZINe
Verwarrend
‘Het was natuurlijk best wel spannend hoe het blad ontvangen zou worden’, bekent Ramona eerlijk. ‘Maar de reacties waren heel positief. OndernemersZINe schepte bij sommige mensen echter wat verwarring. Ze zagen het aan voor het blad van de gemeente Noordoostpolder – Ondernemers Centraal – of voor het blad Intercom dat alleen de leden van de bedrijfsvereniging krijgen. Voor het volgende nummer – het is de bedoeling dat OndernemersZINe twee keer per jaar uitkomt – moeten we dat beter communiceren. Ons magazine is er voor álle ondernemers in de Noordoostpolder én Urk. Het wordt dus breder gedragen dan de twee bestaande bladen.’
Weer in gesprek?
Ramona: ‘De samenwerking met ForYou Media is goed bevallen. Dat ging perfect. Er was veel contact. Bijna dagelijks. Als dat andere magazine, waarvoor we in eerste instantie contact met Paul hebben gehad, er toch nog komt, gaan we beslist weer in gesprek!’
Ramona van Urk
OndernemersZINe