Redenen voor de samenwerking
Uitvaartverzorgster Joyce vertelt: ‘We werden oorspronkelijk benaderd voor het magazine. Naar aanleiding daarvan is Mariëlle bij ons op bezoek geweest in het uitvaartcentrum. Ze kwam met creatieve ideeën voor advertenties. ‘Kijk maar wat je vindt,’ zei ze. Wat ze voorstelde, sloot perfect aan bij de visie en identiteit van Boerhaave.’ Een treffend voorbeeld is de advertentie met een zwart-wit foto van een vrouw met een rode roos, samen met de vraag: ‘Wat nou als je er morgen niet meer bent?’ Joyce: ‘Dat was het direct voor ons.’
Impact en resultaten
De advertenties van ForYou Media hebben niet alleen de aandacht getrokken, maar ook tastbare resultaten opgeleverd. ‘Flyers en beursdeelname hebben geleid tot directe reacties van mensen. Wat begon als een manier om reclame te maken, groeide uit tot een manier om het gesprek over de dood te starten. Dat was schakelen: het besef dat praten over de dood iets normaals moest worden. Maar ik had vanaf het begin het gevoel dat ForYou Media onze behoeften begreep en deze kon vertalen naar visuele en tekstuele uitingen,’ vertelt Joyce.
Sterke punten van de samenwerking
‘De kracht van ForYou Media ligt in het vermogen om het verhaal van Uitvaartzorg Boerhaave te begrijpen en te vertalen naar visueel aantrekkelijke en resonerende advertenties. Ik ben soms enorm chaotisch in hoe ik praat, maar toch slaagt ForYou Media erin om de kernboodschap helder en treffend over te brengen,’ vertelt Joyce.
‘ForYou Media slaagt erin om de kernboodschap helder en treffend over te brengen’
Joyce Nijholt — Uitvaartzorg Boerhaave
Verbeterpunten en groei
Verloopt de samenwerking dan altijd volledig probleemloos? Nee, geeft Joyce toe. ‘De samenwerking is overwegend positief, maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, bijvoorbeeld op het gebied van taal. Soms wordt er wel eens een taalfoutje gemaakt of loopt een zin niet helemaal lekker. Maar het is en blijft mensenwerk, en mensen maken nou eenmaal fouten. Daarom gaan de teksten ook altijd een paar keer heen en weer en worden ze gecheckt door een redacteur, zodat er een mooi eindresultaat staat.’
Toekomstvisie
‘Ik ben ervan overtuigd dat je in de huidige tijd niet zonder sociale media kunt, en daar sluit ForYou Media mooi op aan. Als je iets vraagt, wordt het gedaan, en iedereen heeft gevoel voor zijn werk. Gekscherend hebben we wel eens gezegd dat we het huismerk van Groningen willen worden op het gebied van uitvaartzorg – dat we goed bekend zijn in de stad, en dat iemand onze advertenties direct herkent als Boerhaave. Hierin willen we overdragen dat we gevoelig en persoonlijk te werk gaan, en tot nu toe lukt dat goed!’