SEO & SEA
Marketingcoördinator Sabine legt uit: ‘Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA) zitten in dezelfde marketinghoek, maar wat ze inhouden en hoe ze worden uitgevoerd, verschilt nogal. Beiden hebben ze betrekking op je vindbaarheid in zoekmachines, zoals Google. In de meeste gevallen vullen SEA en SEO elkaar perfect aan.’

Je ziet dus dat SEA veel meer gericht is op het behalen van kortetermijnresultaten, terwijl je met SEO bouwt aan succes over een langere periode en voor een langere tijd.
User Experience (UX)
Vormgever (en UX-superster) Leoni vertelt: ‘In simpele woorden is UX de totale ervaring die iemand heeft bij het gebruik van een product of dienst. Denk hierbij aan een website of app, maar het kan ook gaan om een fysiek product zoals een telefoon of een koffiezetapparaat. Het gaat om alles wat de gebruiker voelt, denkt en doet tijdens de interactie met dat product.’ Een goede UX zorgt voor tevreden klanten (die graag terugkomen), betere vindbaarheid en meer conversie… eh, sorry. Even een stapje terug.
Conversie?
Sabine: ‘Conversie is het omzetten van een potentiële klant in een daadwerkelijke klant, door een aankoop te doen, een formulier in te vullen, een app te downloaden of een video tot het einde te bekijken. Conversie is een belangrijke metriek voor bedrijven, omdat het laat zien hoe effectief je marketinginspanningen zijn. Een hoge conversieratio betekent dat je erin slaagt om een groot deel van je bezoekers om te zetten in klanten.’
Contentmarketing
Contentmarketing is een marketingstrategie waarbij je waardevolle, relevante en consistente content creëert en distribueert om een duidelijk omschreven doelgroep aan te trekken en te behouden – met als uiteindelijke doel het stimuleren van winstgevende klantrelatie(s). ‘Het gaat erom dat je niet meteen je product of dienst aanprijst, maar eerst een band opbouwt met je doelgroep door hen te voorzien van informatie die ze interessant vinden,’ legt Sabine uit.
Je hoeft niet alles te weten
Betekent het dat je aan het einde van deze blog volledig onze taal moet spreken? Nee, daarvoor besteed je je marketing niet uit. Je hoeft de BR en de CPC van je LP niet te weten. We maken het je graag makkelijker, en nemen een stapje terug om jou in elke stap van het proces mee te nemen. Wel zo fijn – wel zo logisch.