Casus Utrechtse Schoonheid

Alweer jaren geleden stond schoon­heids­sa­lon Utrechtse Schoon­heid voor het eerst met een artikel in ForYou Magazine te staan. Omdat het beoogde effect, meer naams­be­kend­heid en meer klanten, na een aantal publi­ca­ties niet behaald werd, ging marke­ting­com­mu­ni­ca­tie­ad­vi­seur Raymond met Annelies, eigenaar, in gesprek over andere manie­ren om haar doel te bereiken.


Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?

Hoewel Annelies besefte dat ze meer aandacht aan het hele online­ge­beu­ren moest beste­den, kostte dit haar te veel tijd. Raymond wist haar een voorstel te doen waarin zij helemaal ontzorgd kon worden en kwam met de volgende marketingstrategie:

  1. blogs die de website vindbaar­der maken
  2. met marke­teer Sabine werken aan een betere SEO-waarde, zodat de website hoger in zoekma­chi­nes komt
  3. tijdlijn­be­rich­ten en campag­nes op social media die inter­ac­tie stimu­le­ren en naams­be­kend­heid vergroten
  4. websi­te­tek­sten die redac­teur Angela outside in schrijft, zodat dit de doelgroep aanspreekt én die de juiste zoekwoor­den bevat­ten waardoor ze beter vindbaar zijn door zoekmachines

Wat zijn de resultaten van deze aanpak?

De zicht­baar­heid is vergroot en de site wordt online beter gevon­den op verschil­lende zoekop­drach­ten, omdat we veel content hebben gemaakt. Met social media hebben we een switch gemaakt van tijdlijn­be­rich­ten naar campag­nes. Zo kunnen we de social­m­e­dia­be­rich­ten nog meer inzet­ten om bepaalde traffic te genere­ren en speci­fieke klanten aan te trekken.

Wat brengt de toekomst?

Het doel is dat wij ook andere zaken, zoals websi­te­be­heer en Google Ads, uitein­de­lijk allemaal voor Utrechtse Schoon­heid kunnen verzor­gen. Wanneer je als bedrijf één vaste basis­part­ner hebt, bereik je een zo effici­ënt mogelijke marke­ting­com­mu­ni­ca­tie tegen zo laag mogelijke kosten. Een win-winsituatie.

En wat is jóúw vraag?

En wat is jóúw vraag?