Met welke vraag kwam Ko van den Berg Aanhangwagens binnen?
Ko van den Berg Aanhangwagens in Utrecht bestaat al meer dan 40 jaar en is de afgelopen tijd flink gegroeid. Het bedrijf verkoopt en verhuurt verschillende soorten aanhangwagens, van motor- en boottrailers tot koelwagens en bakwagens. De huidige directeur Marco Oudshoorn wilde de uitstraling van het bedrijf verder professionaliseren en synergie laten creëren tussen de verschillende uitingen.
Wat was ons advies voor de marketingstrategie?
Marketingcommunicatieadviseur Raymond stelde na het eerste adviesgesprek een stappenplan op:
- Het opzetten van social media campagnes op Facebook en Instagram. Daar heeft onze vormgever Leoni een herkenbaar design voor gemaakt. Met de social media campagnes gaan we nieuwe mensen bereiken, zodat die ook bekend raken met Ko van den Berg Aanhangwagens.
- Een maandelijkse nieuwsbrief. Nieuwsbrieven zijn bij uitstek geschikt om het contact met klanten te blijven onderhouden en om de lezer op de hoogte te stellen van ontwikkelingen en aanbiedingen. Daar houdt redacteur Angela zich nu mee bezig.
- Door middel van blogartikelen laten we de expertise en kennis van Ko van den Berg Aanhangwagens zien. Bovendien maken blogartikelen de site vindbaarder.
Wat zijn de resultaten?
Hoewel de samenwerking nog in de startblokken staat – we zijn pas een paar maanden onderweg – zijn de eerste resultaten nu al zichtbaar. De bekendheid van het bedrijf is door de campagnes en tijdlijnberichten op Facebook vergroot. Daarnaast is er meer consistentie in en synergie tussen de diverse communicatie-uitingen van het bedrijf.
Wat brengt de toekomst?
Om de zakelijke markt nog meer aan te spreken, zullen we ons in de toekomst (blijven) richten op het professionaliseren van de uitstraling van het bedrijf. Zo zullen we aanvullend beeldmateriaal genereren en formulieren en offertes updaten.