Met welke vraag kwam Ko van den Berg Aanhangwagens binnen?

Ko van den Berg Aanhang­wa­gens in Utrecht bestaat al meer dan 40 jaar en is de afgelo­pen tijd flink gegroeid. Het bedrijf verkoopt en verhuurt verschil­lende soorten aanhang­wa­gens, van motor- en boottrai­lers tot koelwa­gens en bakwa­gens. De huidige direc­teur Marco Oudshoorn wilde de uitstra­ling van het bedrijf verder profes­si­o­na­li­se­ren en syner­gie laten creëren tussen de verschil­lende uitingen.


Wat was ons advies voor de marketingstrategie?

Marke­ting­com­mu­ni­ca­tie­ad­vi­seur Raymond stelde na het eerste advies­ge­sprek een stappen­plan op:

  1. Het opzet­ten van social media campag­nes op Facebook en Instagram. Daar heeft onze vormge­ver Leoni een herken­baar design voor gemaakt. Met de social media campag­nes gaan we nieuwe mensen berei­ken, zodat die ook bekend raken met Ko van den Berg Aanhangwagens.
  2. Een maande­lijkse nieuws­brief. Nieuws­brie­ven zijn bij uitstek geschikt om het contact met klanten te blijven onder­hou­den en om de lezer op de hoogte te stellen van ontwik­ke­lin­gen en aanbie­din­gen. Daar houdt redac­teur Angela zich nu mee bezig.
  3. Door middel van blogar­ti­ke­len laten we de exper­tise en kennis van Ko van den Berg Aanhang­wa­gens zien. Boven­dien maken blogar­ti­ke­len de site vindbaarder.

Wat zijn de resultaten?

Hoewel de samen­wer­king nog in de start­blok­ken staat – we zijn pas een paar maanden onder­weg – zijn de eerste resul­ta­ten nu al zicht­baar. De bekend­heid van het bedrijf is door de campag­nes en tijdlijn­be­rich­ten op Facebook vergroot. Daarnaast is er meer consis­ten­tie in en syner­gie tussen de diverse commu­ni­ca­tie-uitin­gen van het bedrijf.

Wat brengt de toekomst?

Om de zakelijke markt nog meer aan te spreken, zullen we ons in de toekomst (blijven) richten op het profes­si­o­na­li­se­ren van de uitstra­ling van het bedrijf. Zo zullen we aanvul­lend beeld­ma­te­ri­aal genere­ren en formu­lie­ren en offer­tes updaten.

En wat is jóúw vraag?

En wat is jóúw vraag?