Casus Dokter André Beautyworld

Als onder­ne­mer wil je graag zicht­baar zijn onder je doelgroep. Daarom is Dokter André al jaren­lang met zijn artike­len over Botox, fillers en anti-rimpel­be­han­de­lin­gen een vaste publi­cist in ForYou Magazine. De samen­wer­king was in eerste instan­tie vooral gericht op meer naams­be­kend­heid en binding met vaste klanten.


Wat was vervolgens het advies voor een logische marketingstrategie?

In de loop der tijd boden we naast het magazine steeds meer produc­ten aan. Marke­ting­com­mu­ni­ca­tie­ad­vi­seur Mariëlle nam Dokter André mee in die trans­for­ma­tie. Door in gesprek te gaan over zijn wensen en goed te luiste­ren waar hij met zijn beauty­kli­niek naartoe wilde, kwam Mariëlle tot de volgende advie­zen waar vervol­gens invul­ling aan is gegeven:

  • een nieuwe website
  • blogs die de nieuwe website vindbaar­der maken
  • social­m­e­dia­cam­pag­nes die verdere naams­be­kend­heid genereren

Wat zijn de resultaten van deze aanpak?

Dokter André heeft een goedlo­pende en succes­volle kliniek. Door de constante stroom content die wij voor hem maken, blijft hij onder de aandacht van zijn vaste klanten en wordt hij zicht­baar voor poten­ti­ële, nieuwe klanten. De content maakt de behan­de­lin­gen zicht­baar voor zijn clien­tèle. Met andere woorden: het heeft geresul­teerd in een jaren­lange, tevre­den samenwerking.

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

Op dit moment gaan we gewoon op dezelfde voet voort. Dat werkt goed. En als er nieuwe wensen ontstaan, denken we daar natuur­lijk graag in mee.

En wat is jóúw vraag?

En wat is jóúw vraag?