Teksten omschrijven: hoe doe je dat?
Schrijven. Bijna iedereen kan het, maar er is een verschil tussen een boodschappenlijstje schrijven of een zakelijke tekst of een advertentietekst maken. Hoe gaat dat in z’n werk, teksten maken of teksten herschrijven, of teksten omschrijven?
Veel aspecten
Er zijn veel aspecten aan het schrijven van goede teksten, of die nu bedoeld zijn voor een folder of flyer, of voor je website. En teksten voor sociale media, zoals tijdlijnberichten of campagneteksten, moeten bijvoorbeeld niet te lang zijn. Ook moeten die geschikt en aantrekkelijk zijn voor een breed publiek, anders is de kans groot dat het aantal websitebezoekers niet zal toenemen.
Niet te moeilijk
Als je voor je onderneming teksten wilt maken, komt daar heel wat bij kijken. Zulke teksten moeten bijvoorbeeld niet al te moeilijk zijn, want dan loop je het risico dat lezers afhaken. En dan heb je je teksten voor niets geschreven, omdat die niet het beoogde effect hebben. Terwijl je wilt dat jouw teksten juist wel effect hebben, welke dat ook mogen zijn.
Lezer in achterhoofd
In het ideale geval zijn je teksten zodanig aansprekend, dat lezers ervan doorlezen tot het eind. Wanneer je namelijk alleen maar droge feiten of al te veel borstklopperij brengt, raak je lezers kwijt. Goede teksten zijn teksten waaruit blijkt dat je de lezer in je achterhoofd gehouden hebt bij het schrijven. Zulke teksten raken het publiek, en vergroten het succes bij huidige én potentiële klanten.
Geen taalfouten
Wat ook belangrijk is: je teksten moeten zo weinig mogelijk taalfouten bevatten. Teksten met taalfouten komen namelijk niet goed over bij het publiek. En zeker niet dat deel van het publiek dat taalfouten herkent en daar geïrriteerd over raakt. Je kunt dan wel van mening zijn dat ‘het wel duidelijk is wat ik bedoel’, maar daar denkt niet iedereen zo over. Voor de zekerheid kun je je teksten voorleggen aan iemand met een prima taalgevoel, mocht je twijfelen.
Wanneer je alleen maar droge feiten brengt, raak je lezers kwijt
Teksten omschrijven
Om tot goede teksten te komen, is het zaak om je bezig te houden met teksten omschrijven. En met teksten herschrijven. En soms moet je een tekst herformuleren. Dat vergt ook veel denkwerk. Maar het resultaat is ernaar, in het ideale geval. En dat zou kunnen betekenen veel lezers, veel likes en veel bezoekers op je website. En meer aankopen van producten of afspraken voor behandelingen.
Hulp inschakelen
Zie je het al bij voorbaat niet (meer) zitten om je bezig te houden met het schrijven van teksten? Dan is er een simpele maar doeltreffende oplossing: ons inschakelen! Ons marketingcommunicatiebureau heeft redacteuren die aansprekende teksten schrijven, of bestaande teksten omschrijven, voor elk medium. Het maakt dus niet uit of het gaat om websiteteksten, advertentieteksten, teksten voor sociale media of SEO-teksten.
SEO-teksten
Over SEO-teksten gesproken: dat zijn artikelen die zodanig geschreven zijn, dat die op een hoge(re) positie in Google komen te staan. Dat zou je als ondernemer moeten willen, want dan wordt jouw bedrijf beter gevonden door potentiële klanten. Het schrijven van goede SEO-teksten is een vak apart, en ook daar draaien onze redacteuren hun hand niet voor om, evenals een tekst herschrijven die je zelf hebt gemaakt.
Vormgeving
Maar we doen nog veel méér dan teksten omschrijven! Onze fotografen en vormgevers zorgen ervoor dat je teksten op een aantrekkelijk manier vormgegeven worden. Onze marketingexperts kunnen je adviseren rond alle aspecten van je communicatie, inclusief logo, huisstijl en kleurgebruik. We bieden alles om je volledig te ontzorgen!
Compleet marketingplan
Als je dat wil, kunnen wij een compleet marketingplan op maat voor je maken, waarin we onder andere de te schrijven teksten vastleggen. Natuurlijk bespreken we van te voren met je wat jouw doelen en wensen zijn en wat je verder belangrijk vindt in je communicatie.
Ja, ik ben benieuwd!
Dan willen we je graag ontmoeten! Laat hier je gegevens achter, dan nemen we snel contact met je op.