header vervolgpagina s

Succesverhalen

’De samenwerking gaat fantastisch’

ForYou Media heeft in samenwerking met verschillende toonaangevende ziekenhuizen in Nederland zorgspecials uitgebracht. Achter de schermen is dit mede tot stand gekomen door samenwerkingspartner Bernie Slok. ‘De samenwerking is een prachtige kans om netwerkontwikkeling te bevorderen in regionale zorg en deze zorg herkenbaar te maken voor de patiënt’.

Samenwerken voor zorgspecials

‘Ik kwam in contact met ForYou Media door de uitgave van een zorgspecial voor het Rijnstate Ziekenhuis, WeCare. Paul en ik hebben met elkaar gesproken om te kijken of we ook daarna samen konden werken op dit gebied. Ik wist bijvoorbeeld dat Noordwest Ziekenhuisgroep en Erasmus MC Kankerinstituut een zorgspecial wilden uitbrengen. Vanuit daar zijn mooie projecten gestart, waaronder een medisch-wetenschappelijk tijdschrift voor Franciscus Gasthuis & Vlietland, waarin wetenschap, onderzoek en innovatie centraal staat, een zorgspecial voor het Erasmus MC Kanker Instituut en recent een zorgspecial voor het Maasstad Ziekenhuis in samenwerking met Stichting OOK, om ook in coronatijd stil te staan bij Wereldkankerdag.’

Eerlijk en oprecht

‘Over de samenwerking kan ik kort zijn: dat gaat fantastisch met elkaar. We kunnen namelijk van elkaar leren. Ik leer hoe communicatie en media werkt en pik nieuwe dingen op over redactie en vormgeving. ForYou Media heeft meer ervaring op kunnen doen over hoe het leven in ziekenhuizen eruitziet. We werken heel nauw en intensief samen aan de zorgspecials. De lijntjes zijn kort en heel laagdrempelig. We zijn ook allebei bereid om elkaar feedback te geven, eerlijk en oprecht. We mogen zeggen wat we willen naar elkaar en dat vind ik ook belangrijk. Het was een goede combinatie en zorgde ervoor dat we aan ziekenhuizen hebben kunnen laten zien; dit kunnen wij op dat gebied betekenen voor de totale zorg.’

>> ‘De lijntjes zijn kort en heel laagdrempelig.’ <<

Verbinding leggen

‘Ook kunnen we met deze specials de regionale zorg beter in beeld brengen voor de patiënt, bijvoorbeeld wat de zorg betekent voor iemand met kanker. De belangrijkste drijfveer is om zorg uit ziekenhuizen samen te brengen met de zorg in de regio. In de specials staan daarbij zowel persoonlijke verhalen als verhalen over onderzoeken in het ziekenhuis. Het is prettig dat er zo gesproken kan worden over de zorg in een mooi vormgegeven product dat ook inhoudelijk sterk is.’

Netwerkontwikkeling in de zorg bevorderen

‘Voor mij levert de samenwerking dus de vrijheid op om de zorg beter te laten zien in Nederland. Dat is waar ik naar op zoek was. Het is een prachtige kans om netwerkontwikkeling te bevorderen in regionale zorg, zodat zorgspecialisten uit de regio verbinding leggen in plaats van concurrentie zoeken. Dat is een mooie uitdaging.’

  • Bernie Slok
  • Slok Consultancy
  • Bernie Slok
  • Slok Consultancy

Delen