‘Ik wil me graag blijven ontwikkelen, en ForYou Media voorziet daarin’

Sigrid is content­ma­ker bij ForYou Media. ‘Tijdens mijn studie grapte ik altijd dat het een uit de hand gelopen bijbaan was. En natuur­lijk was het ook verre van een ‘normaal’ bijbaan­tje. Gedurende de week fietste ik bijna dagelijks op en neer naar kantoor en colle­ges.’ Inmid­dels afgestu­deerd rolt ze stukje bij beetje de rol in van een overkoe­pe­lende marke­ting­me­de­wer­ker: van redac­tie­werk­zaam­he­den, tot aan SEO en social media. 

Waarom heb je dit beroep gekozen

‘Via een collega bij mijn bijbaan­tje tijdens mijn studen­ten­tijd kwam ik in contact met Paul, en heb ik hier gesol­li­ci­teerd. Ik was gek op schrij­ven, en bij ForYou Media waren ze bereid om het diepe in te duiken met een studen­tje van 19 jaar oud zonder enige werker­va­ring in het vakge­bied. Dat heeft voor beide partijen geluk­kig heel goed uitge­pakt,’ lacht ze.

Hoe is je baan veranderd door de tijd heen?

‘In de loop der tijd veran­der­den de redac­tie­werk­zaam­he­den, en kreeg ik meer verant­woor­de­lijk­he­den. Zo werd ik hoofd­ver­ant­woor­de­lijk voor vrijwel alle geschre­ven content vanuit het bedrijf. Daarnaast help ik onze opdracht­ge­vers ook nog steeds, en ook steeds meer met andere marke­ting­werk­zaam­he­den. Ik heb een sterke drang om me te blijven ontwik­ke­len en te blijven leren, en ForYou Media voorziet daarin.’

Je kunt één product van ForYou Media aanbevelen. Welke zou dat zijn, en waarom?

‘Websi­te­tek­sten, Uitein­de­lijk linkt alles altijd weer terug naar de basis: je website. Er is niks zo zonde als een website met teksten die de plank volle­dig misslaan, bijvoor­beeld doordat ze de doelgroep helemaal niet aanspre­ken, volstaan met fouten of niet de nodige infor­ma­tie duide­lijk presen­te­ren. Het gevolg is dat de lezer wegklikt en zich niet verder oriën­teert. Boven­dien bestraft Google een site met veel tekst­fou­ten, waardoor je ook nog eens minder goed vindbaar bent.’

Welke recente trends in de marketingindustrie hebben jouw aandacht?

‘Natuur­lijk is AI niet te vermij­den. Een van de eerste dingen waarvoor het werd ingezet op consu­men­ten­vlak was het schrij­ven van teksten. Ben ik daardoor bang dat ik mijn baan kwijt­raak? Op dit moment niet. AI-geschre­ven teksten tippen nog steeds niet aan teksten geschre­ven door mensen. Die mense­lijke insteek en creati­vi­teit blijft cruci­aal om een verhaal te vertel­len – daar zijn we als mensen toch het beste in?’

‘Schrijven is een vak apart, en door het uit te besteden hou je tijd over die je in je onderneming kunt steken’

- Sigrid Lof

Welke vaardigheden zijn cruciaal zijn voor succes in jouw rol bij ForYou Media en waarom?

‘Wat ik doe is in essen­tie verta­len. De wens, de ideeën, de kern van een onder­ne­ming omzet­ten in lekker lopende teksten. Natuur­lijk komt een tekst uit mijn vingers en zal het altijd elemen­ten bevat­ten van mijn schrijf­stijl, maar ik vind het belang­rijk dat de kern van het verhaal bij de onder­ne­mer past. In welk format dat is, dat is altijd afhan­ke­lijk van welk doel de onder­ne­mer probeert te berei­ken. Daar pas ik me op aan.’

Wat is een waardevolle tip die je elke ondernemer zou geven?

‘Besteed het uit. Het is zoveel waard om een externe tekst­schrij­ver jouw verhaal aan te laten horen en dit om te zetten in een tekst. Natuur­lijk is dat een die vrij is van fouten, prettig leest en SEO-geopti­ma­li­seerd is, als het wel gaat om een online tekst. Schrij­ven is een vak apart, en door het uit te beste­den hou je tijd over die je in je onder­ne­ming kunt steken. Alleen maar voordelen!’

Als je een dag mocht ruilen van baan met iemand binnen ForYou Media, wie zou dat zijn?

‘Ik denk Lian. Zij houdt zich met regel­maat bezig met grotere vormge­vings­pro­jec­ten, zoals magazi­nes, en het lijkt me zo leuk om iets stukje bij beetje tot een groot geheel te zien komen.’

Als je een superkracht zou kunnen hebben die je zou helpen in je werk bij ForYou Media, welke zou dat dan zijn en waarom?

‘Ik denk dat ik de tijd wel stil zou willen kunnen zetten. Op kantoor is het in vlagen megadruk en muisstil, en als ik nou zelf de tijd stil kon zetten kan ik lekker kiezen wanneer ik rust nodig heb, en wanneer ik volop mee wil kletsen. Boven­dien heb ik dan veel meer uren in mijn dag. Dat lijkt me best praktisch!’

Delen

Jouw succes is ons succes

Via online, print, social én e-mail presenteren we jouw onderneming op topniveau. Het is onze missie om met betaalbare marketingcommunicatie een bijdrage te leveren aan het succes van onze opdrachtgevers.

Wij zorgen voor de perfecte synergie en uitstraling van al je marketingcommunicatie. Door onze aanpak zorgen we voor effectieve content en een efficiënte werkwijze en behalen we maximaal rendement. Jouw succes is ons succes.